Солдат своє діло знає

Проте БТР МАРШРУТКУ ПРОТАРАНИВ

Один із бронетранспортерів військової колони, яка поверталася з тактично-бойових навчань, виїхав на смугу зустрічного руху і зіткнувся із пасажирським автобусом.

– 28 вересня у селищі Неполоківці Кіцманського району 18-річний водій БТР виїхав на смугу зустрічного руху і допустив зіткнення з пасажирським автобусом «Мерседес Бенц» під керуванням 30-річного чоловіка, – повідомив прес-секретар УДАІ УМВС у Чернівецькій області Іван ДОБРОВОЛЬСЬКИЙ. – В автобусі було 12 пасажирів. Він рухався за маршрутом «Снятин-Чернівці». Внаслідок аварії чотирьох пасажирів госпіталізували до Кіцманської райлікарні. Двох із них відпустили додому після огляду.

Ця неприємна для львівських десантників подія стала горезвісною ложкою дьогтю в діжці меду після успішних батальйонних навчань «Перспектива-2012» на сторожинецькому полігоні «Прибан»(с. Ропча) 300-го окремого механізованого полку.  Здійснивши стрімкий марш-кидок зі Львова, неподалік румунського кордону військові навчалися знешкоджувати терористів.

Навчання із застосуванням літаків та бойових гвинтокрилів проводилися не вперше, проте нинішнього року міністерство оборони вирішило привернути до них пильнішу увагу, запросивши журналістів. Аби чи то перед натівськими сусідами пограти м’язами, чи то – полякати потенційних «терористів», згадки про яких усе частіше з’являються в Україні. Хоча поміркуємо: коли ви востаннє чули про терористів у буковинських лісах? Хіба що у злостивих репліках про бійців Української повстанської армії «ще за совєтів»? Без сумніву, підготовка до«рішучої протидії» абстрактним «терористам» в Україні – наразі надзвичайно модна тенденція «в силових колах», і не тільки вітчизняних.

 

Як би там не було, проте подібні «прориви» в бойовій підготовці українських військовиків для будь-якої армії світу є звичайною рутинною нормою та необхідністю. Адже солдату треба навчатися керувати складною сучасною технікою. Інша річ, що на озброєнні української армії техніка переважно ще радянська, застаріла і морально, і фізично. Що зайвий раз продемонстрував неприємний інцидент із маршруткою. Адже, за попередньою версією, БТР виїхав на зустрічну смугу через відмову кермової колонки.

 

– 380 км в один бік – це дуже важкий марш, – зауважив по завершенню навчань командир 80-го окремого аеромобільного полку полковник Віктор Копачинський. – До навчань було залучено близько 600 військовослужбовців та 77 одиниць техніки. Вирушивши зі Львова, через 14 годин десантники повинні були однією колоною ввійти до району бойового призначення.

Проте на марші зламалися два БТРи: в одному відмовило зчеплення, в іншому – обірвалася трубка паливної системи. До місця призначення їх довелося тягнути спеціальною евакуаційною технікою.

Щоправда, у Міністерстві оборони стверджують, що в зіткненні автобуса й БТРа винен водій автобуса! Бо він «не надав перевагу в русі транспортним засобам». Мовляв, водій бронетранспортера таки «допустив незначне виступання носової частини за роздільну смугу», але, за логікою міністерства, коли дорогою їде колона із 39 БТРів, цивільний транспорт повинен заздалегідь зупинятися на узбіччі шляху. Про поломку бронемашини в Міноборони, звісно ж, не згадують.

 

НАЖИВО:

Дмитро САЛАМАТІН: «Грошове забезпечення військовослужбовців буде збільшене вдвічі»

– Ми сьогодні в Житомирі також відвідали навчання, які є частиною загальноукраїнських «Перспектива-2012» – повідомив журналістам міністр оборони України Дмитро Саламатін. – Ми дуже мобільні і практично щодня переміщаємося країною, бо намагаємося якомога більше охопити подібних заходів. Завдяки Президенту, фінансування Збройних сил цього року суттєво збільшене. Результати ви бачите: авіація літає, Збройні Сили діють.

Зокрема, Дмитро Саламатін повідомив журналістам, що грошове забезпечення військовослужбовців невдовзі буде збільшене вдвічі. Відповідаючи ж на запитання про можливі зовнішні загрози, міністр дипломатично запевнив, що армія готова виконати весь спектр завдань, визначений конституцією України.

– Ми, безумовно, маємо сценарії на всі випадки життя, – додав Дмитро Саламатін.

 

Михайло ПАПІЄВ: «Мир і спокій тоді, коли боєздатна, добре озброєна армія»

– Зверніть увагу (і порівняйте з періодом 2005-2010 років), що протягом навчань ми побачили в небі два літаки Міг-29 та один СУ-24, по два гелікоптери МІ-8 та МІ-24… Ще й п’ятий гелікоптер, на якому прилетів міністр. Боєздатність Збройних сил зростає, виділяються додаткові кошти на паливно-мастильні матеріали, – прокоментував завершення навчань голова Чернівецької ОДА Михайло Папієв.

– Відповідно до військової доктрини, у нас зараз змінюється дислокація певних підрозділів, збільшується чисельність аеромобільних військових формувань, – зауважив губернатор, відповідаючи на запитання про долю чернівецького 300 полку. – Наш полк – це збройне формування, яке існувало ще за радянських часів, із відповідним оснащенням. Майбутнє ж – за авіацією, за тими збройними формуваннями, які можуть бути швидко передислоковані до будь-якого регіону країни. Тому зараз змінюється і назва 300-го полку, з нього виводяться деякі підрозділи, посилюється складова десантних військ…

 

120 терористів проти батальйону десантників

За сценарієм навчань, після отримання інформації про розташування на території нашої держави незаконного збройного формування керівництво 80-го окремого аеромобільного полку 13-го армійського корпусу прийняло рішення блокувати зазнану місцевість і запропонувати злочинцям здатися. Проте бандити здаватися відмовилися та відкрили вогонь у відповідь. Після цього позиції ворога атакували літаки-винищувачі Міг-29, СУ-27, бандитів бомбардували бойові гвинтокрили МІ-24, водночас МІ-8 десантували бійців батальону, у складі якого, до речі, пліч-о-пліч зі строковиками та контрактниками воювали з «бойовиками» й резервісти.

Атака з повітря, а також щільний мінометний вогонь змусили членів бандформування здійснити спробу втечі. Проте їхня автоколона потрапила в засідку десантників. Ще дві роти на бронетранспортерах БТР-80 блокували район бойових дій, не давши вцілілому ворогу вийти з оточення.

Ігор КОНСТАНТИНЮК, «Версії»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *