Про дороги, холодну зиму, вагонне депо, пільгові перевезення, гроші, які є й яких немає, та надзвичайну гостинність…

1232008473_1231922118_015

Про все це йшлося на неформальній прес-конференції, названій прес-ланчем, міністра інфраструктури України Максима Бурбака та міського голови Олексія Каспрука, що відбулася саме в день річниці Конституції. Отож, до уваги читачів оцінки та погляди очільників на найболючіші проблеми буковинців.  

Ех, дороги, ями і колдобини…

Та чому так? Адже, за словами міністра інфраструктури України Максима Бурбака, щомісячний акцизний збір за пальне в державі становить мало не мільярд – 800 млн. грн. Та, попри це, заборгованість держави перед автодорами ще за квітень становить 170 млн. грн. Причина такого становища, на думку міністра, в тому, що не існує дорожнього спецфонду і всі сплачені за акциз гроші йдуть у спільний державний бюджет. А звідти їх уже розподіляють на найбільш нагальні потреби.

…Чернівці нинішнього року мають на ремонт доріг 50 млн. грн.

 

На українців чекає «грузинська зима»

Буковинці, мабуть, пам’ятають той період, коли у ЗМІ повідомлялося, що в Тбілісі та інших містах Грузії жителі повирубували всі дерева, щоби опалювати холодні помешкання. Подібний варіант «грузинської зими» очікує й на українців. У цьому переконаний міністр інфраструктури, наш земляк Максим Бурбак:

– Щодо газу з Росією ми не домовимося, – каже він. Тому рекомендує всім буковинцям утеплювати свої будинки і квартири.

Країна потребує на думку міністра, енергоаудиту. Серйозність ситуації підкреслює й те, що два тижні тому в державі створили Міжвідомчий штаб з енергоефективності.

Бурбак розповів і про те, що словаки готові поставляти українцям твердопаливні котли. Але за умови, що Україна підпише з ними угоду на 20 років.

 

Гостинність чернівчан вразила міністра

Та, на його думку, обернеться ця гостинність для буковинців «не тим боком». Йдеться про заявку очільників краю на кількість біженців зі Сходу, яких може прийняти область. Обережні сусідні Тернопільська, Івано-Франківська та Львівська області подали завку до Києва, що зможуть прийняти 250-350 сімей. Натомість найменша, Чернівецька, готова прийняти 1500 родин.

–Але ж це не тільки розселення, а й працевлаштування, хоча Буковина не має стільки робочих місць, – подивувався п. Бурбак.

Одне слово, наш земляк висловив побоювання, що на краян чекають певні виклики через надмірну гостинність. Тим паче, що на думку міністра, це питання треба було б обговорити спочатку на сесіїї обласної ради.

 

Депо реформують на запобігання банкрутства «Укрзалізниці» 2015-го

Як відомо, міська рада клопотала перед міністром Бурбаком за збереження в Чернівцях вагонного депо як відокремленого підрозділу Львівської залізниці. Депутати вважають, що реорганізація окремого пасажирського вагонного депо «Чернівці», де працюює 1320 осіб, у пункт технічного обслуговування пасажирського вагонного депо «Львів», призведе до скорочення працівників не лише депо, а й вокзалу станції Чернівці, вузлової клінічної лікарні, поліклініки, лінійного відділу міліції, до зменшення навчальних місць у залізничному коледжі та ліцеї. Кваліфіковані фахівці, на 80% до 40 років, залишаться без роботи, збільшаться витрати на виплату допомоги з безробіття, а бюджет Чернівців втратить 30-35 млн. надходжень на рік. До того ж, виникне загроза втрати наявних маршрутів слідування пасажирських поїздів, які можуть замінити на поїзди формувань інших підприємств і залізниць.

Відвідавши Чернівці, міністр інфрастуктури запевнив, що ліквідації вагонного депо не буде, та реорганізація відбудеться обов’язково. І пояснив, чому: аудит показав, що 2010-го «Укрзалізниця» мала прибуток у 6,5 млд. грн., а наступного – вже тільки 2, 5 млрд. 2012 року залізничники отримали від своєї роботи 850 млн. грн, а торік – 650 млн. Нині вони ще завершать рік із плюсом. Зате наступного вже збанкрутують. Щоби запобігти цьому, на «Укрзалізниці» розпочали реформу на підвищення ефективності її роботи. «Не буде Львівської, Одеської, Донецької залізниць, не буде чернівецького депо. Це будуть філії АТ «Укрзалізниця», – наголосив Бурбак. За його словами, на залізницях України відбудуться суттєві скорочення: із 335 тисяч залізничників втратять роботу 17 тисяч (а це приблизно кожний 20-й).

«УЗ» не може впоратися і з величезною кількістю пільговиків – їх 26 категорій. Із 45 мільйонного наслення половина їздить поїздами приміського сполучення безоплатно.

Обурюються в країні лише чернівецькі та закарпатські перевізники

Про це сказав під час зустрічі з журналістами міністр інфраструктури Максим Бурбак. Подібне він пояснив тим, що їм вдалося відсікти від жирного пирога 2 фірми, які заробляли по 16 млн. доларів. Саме вони нібито й підняли цей шквал обурення.

Та загалом ситуція з пільговиками, визнав міністр, є ненормальною. Вона, як і на залізниці, знищує галузь. Тому міністр виступає за адресну допомогу.

За його словами, серйозної корекції вимагає й ринок таксі, який загалом не регулюється жодним актом, а також маршрутні превезення бусиками. Все це повинно адаптуватися до європейського законодавства.

 

Усі зліті смуги – в одне державне підприємство?

«На тендері з ремонту злітної смуги Чернівецького летовища вкрали 600 тисяч», –повідомляє БукІнфо.

«Міністр інфраструктури Максим Бурбак розкритикував рішення сесії Чернівецької міської ради про виділення на ремонт злітно-посадкової смуги міського аеропорту 6-ти млн. грн. Міністр переконаний, що найближчим часом літаки з Чернівців не курсуватимуть і стверджує, що на тендері з ремонту смуги вкрали 600 тис. грн.

– Я не зрозумів фінта, який зробила міська рада щодо злітної смуги. Позиція держави – зібрати всі злітні смуги в одне державне підприємство, бо це стратегічні об’єкти. Зараз Чернівецька міськрада витратить на ремонт шість мільйонів, а так би держава витратила. Ви забрали з міського бюджету, Калинівського ринку шість мільйонів, закопаєте їх в асфальт, який все одно передасте Міністерству інфраструктури. Міністерство ж не поверне ці гроші місту. У свій перший візит я зустрічався з колективом аеропорту. Давайте будемо чесними перед собою і перед людьми: вони не потрібні на даний момент. І це мінус керівникові, який залишився ще з того часу, коли возили контрабанду. Його не зняли, чому його досі не посадили?

У липні-серпні ця злітна смуга нікому не буде потрібна. Замість того, щоби витрачати ці мільйони, віддали б державі, яка зробила б її кращою. Бо ми зробили б її ширшою і довшою, а ці два обрубки, які зробить місто, нікому не потрібні. Краще дали б ці гроші колективу, менше витратили б. Але так вирішили депутати, я поважаю їхнє рішення. Та питання в наступному: Чернівецька міська рада цього скликання вважає, що вона вище Верховної Ради, вище всіх, наче вони живуть в іншій країні. В Україні зараз всі зовсім по-іншому працюють», – наголосив міністр» (БукІнфо).

 

Рахунок по-українськи: Гроші є, та їх нема – бо вони у казначействі  

Єдний казначейський рахунок – це біда не тільки для підприємств, але й для місцевого самоврядування та навіть міністерств. Бо грошей, перерахованих туди, забрати вже практично не можливо. Про це сказав міністр Бурбак. Так, Укравтодор має на казначейському рахунку 4,5 млрд. грн., а боргів – 4,7 млн. Однак отримати ці кошти не вдасться. Подібна ситуація і з коштами Чернівецької міської ради. Їх місту вже не повернуть. На це поскаржився міський голова Олексій Каспрук, а міністр це лише підтвердив.

Людмила ЧЕРЕДАРИК, «Версії»

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *