ОМКФ-2023 — День 4-й: відкриття Film Industry Office

Індустрійна секція Film Industry Office стартувала вчора, 22 серпня. Її відкрила презентація можливостей програми Європейського Союзу “Креативна Європа”.

Вітальне слово взяла генеральна директорка ОМКФ Анна Мачух: “Ми завжди проводили Одеський кінофестиваль в першу чергу для глядачів, щоб показувати якісне кіно. Останні два роки наша головна місія – це підтримати кіноіндустрію, щоб кінопрофесіонали могли продовжувати створювати кіно, а глядачам було що дивитися”.

Захід був присвячений презентаціям програми Європейського Союзу “Креативна Європа”, Українського культурного фонду, Фонду “Ізоляція”, ГО “Інша Освіта” та Albatros Communicos Film Production. А завершила перший день Film Industry Office панельна дискусія “Про участь України у всіх конкурсах підпрограми “МЕДІА” за участі заступника Міністра культури та інформаційної політики з питань євроінтеграції Тараса Шевченка.

Для Міністерства культури та інформаційної політики зараз одна з головних задач — розширити участь України в програмі “Креативна Європа” в частині медіа. У грудні минулого року ми прийняли закон про медіа, а пізніше про рекламу. Фактично у червні Україна вже виконала свої зобов’язання перед європейськими партнерами. І вже за підписом тимчасово виконуючого обов’язки міністра Ростислава Карандєєва ми офіційно подали заявку до програми “Креативна Європа” з проханням повністю включити Україну. Для чого також структури Європейського Союзу мають ще раз зробити експертизу і відкрити нам участь до всіх конкурсів Європейського Союзу по “Креативній Європі” в частині медіа. На сьогоднішній момент Україна також звільнена від внесків за участь в програмі”, – розповів Тарас Шевченко.

Паралельно з індустрійною секцією тривали покази конкурсних та позаконкурсних програм ОМКФ. Зокрема, глядачі подивилися фільми “Без права на дубль” Андрія Мозгового, “Драм” Юліана Улибіна та “Гамлет світла” Віктора Булиги з блоку спеціальних показів.

Ми шукали одного героя, а знайшли цілий підрозділ людей, які просто заражають своїм оптимізмом, своєю життєствердністю, своїми роздумами, – розповідає сценаристка “Без права на дубль” Олена Зоріна. – І насправді ці люди особисто мені й нашій команді дарують надію на перемогу. Це історія про підрозділ, який був сформований з кіношників і вони стали аеророзвідниками. Ці хлопці на фронті щодня пишуть історію, яка, на жаль, не має права на дубль”.

Я мрію, щоб це кіно щось змінило. Бо в ньому є деталь – драмтеатр в Маріуполі. Це була спланована, чітка страта. І ви бачите зараз цю саму страту в Чернігові. Це фактично референс, адже саме так діє наш агресор, – сказав Юліан Улибін під час Q&A про свій фільм “Драм”. – У цьому фільмі немає відвертих сцен, крові, насилля – це більш художній підхід, адже такі фільми легше демонструвати публіці. Я справді прагну, щоб цей фільм дивились в Європі і його показали на інших відомих фестивалях”.

З конкурсних програм були представлені фільми “Деміург” Ольги Семак, “Валерія виходить заміж” Міхаль Вінник, “Ссавці” Себастіана Міхеілеску та “Крихка пам’ять” Ігоря Іванька, а також показаний історичний екшен “Довбуш” Олеся Саніна.

Валерія виходить заміж” спочатку була п’єсою, яка згодом перетворилась на фільм. Ми знімали його на початку пандемії в дуже маленькій кімнаті квартири, – розповіла про зйомки стрічки “Валерія виходить заміж” акторка Дар’я Творонович. – Я дуже переживала, оскільки інші учасники більш досвідчені, ніж я. А ще у ізраїльтян є така звичка – знімати по 12 дублів. Вони максимально сфокусовані, тримають атмосферу. І всі актори грали дуже добре, я таку акторську фактуру бачила дуже рідко”.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *