Такий висновок зробив Любомир ЧОРНІЙ, експерт з виборчого законодавства Центру громадської експертизи (м. Київ), модератор семінару «Прозорі вибори та ЗМІ: правове регулювання», коли дізнався, що, крім газети комунальної власності «Чернівці», у краї немає обласних часописів, які належали б владі.
Натомість усі вони перебувають у приватній власності і кожна газета, за бажанням, укладає угоду з облдержадміністрацією, облрадою та іншими державними інституціями, які й оплачують ЗМІ газетну площу, коли публікують свої матеріали.
Таким чином забезпечується редакційна незалежність. І, до речі, саме за такою схемою працюють закордонні засоби масової інформації, – наголосив п. Любомир.
Навчання журналістів відбулося з подачі Товариства «Український народний дім у Чернівцях» та його голови Володимира Старика, керівника проекту «Законодавчо обізнані медіа – запорука прозорості виборів».
Щодо особливостей ведення передвиборної агітації, то доводиться констатувати дивовижне: у законі немає навіть визначення передвиборної агітації. Отакої!
Однак добре навчені профі дійсно могли би багато чого дізнатися про діяльність штабів і окружних виборчих комісій. Однак у нас ще немає відповідних традицій.
Приміром, у Литві суспільство онлайн відстежує витрачання коштів на вибори. Тому-то там і не купують по 200 метрів матерії на 2 кабінки. Наразі в нас окружні виборчі комісії працюють без тендерів, тож можуть придбавати все, що заманеться. Ось тільки недофінансування виборів звідкись вигулькнуло. Не до жиру…
Ще один цікавий момент, про який не знають не те що виборці, а й окремі журналісти – це формування виборних фондів кандидатів. Вносити гроші до нього можна необмежено. Але тільки з двох джерел: перше – власні кошти кандидата, друге – гроші від громадян. Юридичні особи не мають права підтримувати кандидатів на пост президента.
Цікаво: у чиї кошики поклав свої «золоті яйця» громадянин Ахметов чи громадянин Пінчук та іже з ними?
Людмила ЧЕРЕДАРИК, «Версії»