Мер Каспрук про страйк перевізників: «Це шантаж!»

Фото Руслана Козлова
Фото Руслана Козлова

Саме так відреагував міський голова на страйк перевізників, які минулого вівторка паралізували транспортний рух у Чернівцях: «Cьогодні, коли країна перебуває у стані війни, коли маємо економічні проблеми, ставити населення міста на коліна, робити заручниками дітей і людей похилого віку, – неприпустимо!»

Саме так відреагував міський голова на страйк перевізників, які минулого вівторка паралізували транспортний рух у Чернівцях: «Cьогодні, коли країна перебуває у стані війни, коли маємо економічні проблеми, ставити населення міста на коліна, робити заручниками дітей і людей похилого віку, – неприпустимо!»

Зранку, 9 вересня, на Центральній площі під Ратушею зібралося близько сотні чернівчан, щоби висловити про­тест проти підвищення вартості проїзду у міських маршрутах. Адже саме це пи­тання мали розглядати члени виконкому міськради, однак відклали його – орієн­товно на 2 місяці, – аби вивчити більш ретельно.

Тим часом до міськвиконкому підтягну­лися пенсіонери й соціально незахищені. За ними – перевізники. Між першими й другими виникла, м’яко кажучи, суперечка.

Розповідає наш громадський корес­пондент, правозахисниця Тамара БОРО­ВИК:

– Перевізники поводилися дуже бру­тально. Якийсь шоферюга, вибачайте за такий вислів, зі злістю штовхнув мене – зрештою, бачачи, якого я віку, – так, що буквально полетіла вниз сходами. Якби мене не підхопили люди, розбила би го­лову. Втім, хочу сказати не про це, а про підняття тарифів. Якщо пенсії стоять на місці мертво, хіба можна піднімати ціни на проїзд? Достатньо того, що вартість харчів і ліків сягнула висот захмарних. Тож у мене є пропозиція: влада має створити комісію з вивчення рентабельності всіх маршрутів. Якщо на це немає коштів, до роботи можна залучити тих, хто стоїть на обліку в центрі зайнятості й отримує там гроші. Кілька лю­дей протягом дня відстежать один маршрут з метою отримати всі дані про нього, а потім спеціалісти піддадуть усе це аналізу. А за­вершити розгляд питання слід громадськи­ми слуханнями.

З таким важко не погодитися, бо якщо владі відомі видатки перевізників, то їхня дохідна частина залишається «терра ін­когніта». От саме паритет доходів і ви­трат у галузі транспортування пасажирів і доведеться владі вивчити, – а вже потім спілкуватися із перевізниками.

А перевізникам було не до демократії. О першій годині дня близько 300 міських маршруток припинили рух. Не страйкува­ли тільки на маршруті №39. Про це Олек­сій Каспрук повідомив під час термінового брифінгу, скликаного ним о 14.00. Мер на­голосив, що перевізники страйкували без попередження, а це є порушенням закону України «Про транспорт», отже звернувся із відповідною заявою до правоохоронних органів. Він запевнив також журналістів, що міська рада вживає заходи для забез­печення пасажирських перевезень.

– Ми організували моніторинг марш­рутів із актуванням відмов перевізників (ці акти будуть підставою для розірвання угод про пасажирські перевезення), – сказав він. – Вивели на лінії всі наявні тролейбуси, продовжили маршрут тролейбуса №3 до Калинівського ринку, попередили про особливий режим роботи адміністрації служб таксі. А ще в усіх школах організу­вали групи продовженого дня, – від­звітував міський голова про вжиття нагальних заходів.

Натомість у перевізників свої аргументи:

– Паливо здорожчало на 7 грн. і маршрутки зупинилися, бо ми не маємо чим заправитися – відтак це вимушений захід, – каже директор ПП «Багіра» Павліна Храпчинська.– Ми не можемо позичати гроші безкінечно. У мене боргів, «як у сучки бліх». А маршрутки не курсуватимуть до пого­дження тарифів. Ми ж запропонували підняти ціни лише на 50 копійок, але влада не погодилася, хоча це еконо­мічно обґрунтований тариф.

А хто скаже, який же тариф еконо­мічно обґрунтований? На це запитан­ня і має відповісти влада.

Але й Олексій Каспрук був кате­горичним: «Є три сторони – влада, перевізники і громада. І між ними має бути знайдений компроміс. Якщо перевізники готові повністю зупинити свій бізнес, звільняти працівників, не сплачувати кредити, то ми теж готові йти до кінця».

Водночас свою рішучість про­демонстрували й перевізники, тра­диційно зламавши двері міської ради.

Під вечір відбулася зустріч влади з перевізниками, на якій сторони шукали порозуміння. Невідомо, до чого сторони конфлікту домовилися, але вже близько 17-ї маршрутки від­новили рух.

Галина ЄРЕМІЦА

У Чернівцях громадського активіста позбавили авта

Іншого напередодні позбавили ока

Референдум про вступ до НАТО – потужний удар по Путіну

Про це говорили учасники зборів громадян з приводу прове­дення референдуму про вступ до НАТО. При цьому вступ до НАТО має бути рішенням всіх українців на всеукраїнському референдумі, а не окремих політиків, наголосила лідер партії «Батьківщина» Юлія Тимошенко, виступаючи на зборах, у яких брала участь делегація від Буковини, що складалася з представників усіх районів області.

– Ми мусимо звикати до того, що доленосні, сильні, історичні рі­шення мають прийматися не в кабінетах політиків, а на всенародних референдумах, – наголосила Юлія Тимошенко.

Вона додала, що пройшов час, коли питання вступу до НАТО розділяло українців, бо зараз «70% твердо бачать свій шлях захисту, шлях безпеки, шлях справжніх реформ, шлях процвітання».

Тимошенко закликала українців об’єднатися навколо питання про­ведення референдуму, оскільки саме колективна безпека допоможе встановити мир в Україні.

На думку лідера «Батьківщини», нейтралітет в умовах зовнішньої агресії робить Україну беззахисною та ставить під питання існування нашої держави. Юлія Тимошенко підкреслила, що справжні патріоти не підтримують «позаблоковість, невходження в НАТО та неінтеграцію в ЄС».

У своєму виступі Юлія Володимирівна перелічила й розвіяла міфи, які існують щодо НАТО. На прикладі східноєвропейських країн вона продемонструвала, що участь в НАТО позитивно впливає на всі про­цеси в суспільстві:

– Велика помилка думати, що НАТО – це лише військовий блок. Ні, це не так. НАТО – це демократичні стандарти, це правильна й розумна організація суспільства, це сильний і привабливий інвестиційний клімат, це свобода, спокій і мир. І це єдине, що може у стратегічній перспективі назавжди захистити Україну від будь-яких зазіхань Крем­ля», – підкреслила Юлія Тимошенко.

Вона засудила також спробу проросійської партії «Союз» через суд заборонити збори громадян, які відбулися у п’ятницю.

Голова Чернівецької облпарторганізації ВО «Батьківщина» Іван Мунтян у коментарі після зборів пояснив краянам:

– Збори громадян щодо всеукраїнського референдуму про вступ до НАТО, які відбулися у п’ятницю в Києві, за законодавством, є першим кроком для проведення такого референдуму. Збори проголосували за склад ініціативної групи, яка збиратиме підписи українців, обрали уповноваженого представника й затвердили формулювання запитання, яке має бути винесене на референдум. Заборона судом проведення зборів громадян щодо їхнього бажання брати участь у визначенні майбутнього своєї держави – це ніщо інше, як намагання знов усунути народ від народовладдя, прописаного в нашій Конституції. Ми діємо в рамках закону і свої права будемо відстоювати. Тепер не ті часи, що були зовсім недавно, їхього по­вернення ми не допустимо!

І. Мунтян додав також, що цілком поділяє висловлену на зборах тезу про те, що членство в НАТО – це гарантія національної безпеки для України:

– Ще 2008 року лідер партії ВО «Батьківщина» Юлія Тимошенко підписала звернення до Генсека НАТО із пропозицією, щоби Україні надали план дій щодо набуття членства на саміті НАТО у Бухаресті у квітні 2008 року, і рішення про членство було на саміті ухвалене, але диктатор Янукович доклав усіх зусиль, аби парламент при­йняв рішення про так званий позаблоковий статус. Зараз маємо всі можливості повернути хід історії для нашої держави і зробимо це.

Вл. інф.

Машину члена обласного Антико­рупційного комітету, активіста ГО «Па­тріотична Громада Буковини» Миколи Петіченка невідомі спалили минулого четверга. «Мерседес-Віто» був при­паркований біля будинку, де мешкає потерпілий, на вул. Героїв Майдану.

Микола Петіченко звернувся до преси. На імпровізованому брифінгу він повідомив журналістам, що займа­ється викриттям фактів корупції на Бу­ковині. Тож за кілька годин до підпалу повернувся з чергової громадської перевірки Верхньопетрівецького лісництва, де були виявлені неза­конні вирубки дерев і низка інших порушень. Петіченко нагадав також, що кілька днів тому із травматичної зброї був поранений його колега з ГО «Патріотична Громада Буковини» Олексій Немтинов, внаслідок чого той втратив око.

За словами Миколи Петічен­ка, авто однозначно підпалили, бо полум’я піднялося на 4-5 метрів угору:

– Попередньо експерти ска­зали, що розчин для розпалювання дров був налитий спереду на мотор, під капот, а також у ділянці бокових дверей, – каже потерпілий.

Микола наполягає, що підпал не обій­шовся без участі начальника відділу вну­трішньої безпеки міліції:

– Віктор Білоус причетний до підпалу на сто від­сотків, – стверджує власник спаленого авта.

Колега по нещастю, Ігор Жижиян, як ніхто, розуміє Миколу Петіченка, бо 5 років тому із його автівкою трапилося те саме:

– Мені ситуація з підпалом знайома до болю. В ніч з 13 на 14 лютого 2009 -го біля будинку на вул. Головній, де я живу, мені теж спалили машину. Пройшло 5 років. І хоча обіцяли цей злочин розкрити, зло­вмисники досі не знайдені і не потрапили на лаву підсудних. Передбачаю, щось таке буде і з розслідуванням підпалу авта Мико­ли, – каже голова ГО «Патріотична громада Буковини» Ігор Жижиян.

Прокоментували факт підпалу і в мілі­ції:

– 4 вересня о 3.03 на спецлінію посту­пило повідомлення, що горить автомобіль. Слідчо-оперативна група на місці події встановила, що має місце факт загорання автомобіля «Мерседес-Віто». Власник авта звернувся до нас із письмовою заявою про те, що йому заподіяна матеріальна шкода на суму 300 тис. грн. Відомості внесені до ЄРДР за ознаками злочину, передбаченого ч.2 ст.194 ККУ, – каже заступник начальни­ка Шевченківського РВ УМВС України в Черні­вецькій області, началь­ник кримінальної міліції Віталій Семеняк.

Коментувати ж за­яву Петіченка про при­четність начальника внутрішньої безпеки до підпалу криміналіст від­мовився, сказавши, що йому про це нічого не ві­домо, тим паче, що остан­німи роками він працював у Києві.

Ми надіслали інфор­маційний запит началь­нику УМВС України в Чер­нівецькій області Валерію Зінченку щодо причетності Віктора Білоуса до підпалу авто Миколи Петіченка. Надаємо повну відповідь керівника буковинської міліції.

(відповідь – картинка).

Чи знайдуть винних у підпалі автівки Миколи Пе­тіченка, щоби вони зайняли місця на лаві підсудних, не­залежно від прізвищ і посад, чи шукатимуть їх так само безрезультатно 5 років, – по­каже час.

Тільки хочеться нагадати, що часи змінилися…

Галина ЄРЕМІЦА

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Думок на тему “Мер Каспрук про страйк перевізників: «Це шантаж!»”