За космічного зростання цін при зменшенні закупівельної ціни російського газу, а отже, при зростанні прибутків місцевих газівників, споживач мав би хоча б отримувати якісніші послуги. Та, як воно завжди в нашій державі, солодко вийшло тільки на словах.
Обіцянка – цяцянка, а дурневі, чи то пак споживачеві, – ставати в чергу
У листопаді «Чернівцігаз» помпезно презентував новий електронний сервіс – «особистий кабінет» на cv.104.ua. На презентації дива Інтернету Віктор Горда, керівник місцевих газівників, запевняв усіх присутніх, що новинка значно полегшить життя простих смертних платників:
«Особистий кабінет – це визначна подія як для споживачів природного газу, так і для газопостачальної та газорозподільної галузі Буковини. По-перше, це зручна і сучасна форма взаємодії між клієнтом та надавачем послуг, яка відповідає інтересам обох сторін. По-друге, сервіс дозволяє економити час клієнта та час наших працівників. По-третє, усі споживачі відтепер мають відкритий доступ до власних даних в абонентській базі своєї газопостачальної організації, що робить взаємовідносини між клієнтом та газовими компаніями більш відкритими», – цитує голову ПАТ «Чернівцігаз» Віктора Горду сайт cv.104.ua.
Журналістка «Версій» моніторила роботу нового сервісу, розробленого, до речі, за гроші, отримані від платників, уже більше місяця. Та, на жаль, нічого, що суттєво полегшило би життя платників, не «намоніторила». Радше навпаки: використання «кабінету» вимагає неабияких нервів і жодним чином не вирішує проблеми довжелезних черг у газовій конторі.
«Відтепер кожний споживач природного газу має можливість контролювати стан своїх розрахунків за спожите блакитне паливо, не виходячи з дому. Таку можливість, а також низку інших корисних опцій забезпечує спеціально створений сервіс «Особистий кабінет користувача». Скористатися сервісом можна на сайті ПАТ «Чернівцігаз» після проходження простої процедури реєстрації… Як наслідок, це позбавляє споживача необхідності особисто відвідувати Центр обслуговування клієнтів для отримання розрахунку або уточнення розміру оплати», – йдеться на сайті «Чернівцігазу».
На практиці все це виглядає дещо інакше. «Проста» реєстрація тривала майже 3 години. Саме стільки сервіс «думав», «виправдовуючись», що користувачів багато, а він (сервіс) один і працює в тестовому режимі. Сервіс дуже хотів знати не лише ім’я та прізвище клієнта, але й номер його особового рахунка. «Родзинка» в тому, що із кожною наступною зміною назви-власника-ще чогось у «Чернівцігазі» номери особових рахунків змінюються, про що клієнт у більшості випадків не знає. Але, щоби дізнатися номер свого особового рахунка, треба або довго й безнадійно телефонувати, або ж відстояти довжелезну чергу!
Пиши чи не пиши – то все дарма, коли тебе в душі начальника нема
Після реєстрації авторка матеріалу із подивом виявила, що замість переплати, яка підтверджується документами, на ній «висить» майже 100 грн боргу. До слова, такі ж незрозумілі борги «виросли» чи не у більшості чернівчан. Намагання добитися справедливості вкотре збільшило й без того величезні черги у «Чернівцігазі».
Наступне, що з’ясувалося, при «знайомстві» з особистим кабінетом: незважаючи на наявність у авторки матеріалу пільг, так само підтверджених документами, суму оплати за спожитий газ рахують за повним, а не пільговим тарифом. Таким чином, причину боргів знайшли, але борги від того нікуди не зникли. Стояти в довжелезній черзі дуже не хотілося, тож вирішила надіслати запит. Написала, відправила – і так 4 рази, останній з яких – 3 січня. Відповіді тривалий час не було. Та коли матеріал готувався до друку, борг раптом… списали.
Окремо хотілось би запитати в газівників про якість блакитного палива, бо часто-густо воно зовсім не блакитне, а червоно-оранжеве, та ще й до того ж горить, але не гріє. У святкові дні чайник доводиться кип’ятити майже годину! При цьому лічильник газу аж гуде, мотаючи кубометри!
«Функціонал сервісу має також низку інших корисних опцій. Зокрема, за його допомоги можна надіслати запит спеціалістам газопостачальної або газорозподільної компанії краю щодо питань їхньої сфери компетенції, а також залишити відгук або записатися на особистий прийом до керівництва», – радить своїм користувачам «Чернівцігаз».
Оскільки марнувати час у черзі не входило до моїх планів, вирішила скористатися цією порадою. Однак, у переліку осіб, до яких можна записатися на прийом, є лише сам пан Горда, його заступники та головні інженери газових служб у районах області. Але спеціалістів абонентського чи розрахункового відділів, які, власне, щодня й приймають громадян – немає… Тобто, всі розмови про електронну чергу – черговий популізм?
Отож вирішила все ж таки записатися на прийом до самого пана Горди, виклавши запитання у віконечку «Тема розмови». У відповідь на всі старання і намагання «достукатися» до начальства отримувала лаконічне «Error» – помилка!!!
Лєра ЯСНИЦЬКА, «Версії»
Від редакції:
Оскільки потужні намагання авторки «достукатися» до «Чернівцігазу» як простій споживачці виявилися марними, редакція просить вважати цю публікацію офіційним запитом і дати відповідь на наступні запитання:
- Чому досі не сформовано механізм електронної черги на прийом до спеціалістів «Чернівцігазу», які займаються розрахунками за газ і пільгами?
- Звідки у мешканців нашого міста взялися сотні гривень боргів за газ?
- Хто контролює якість газу, що подається до осель чернівчан?
- Чи існує відповідальність постачальника перед споживачами за неякісний газ?