Дві тисячі доларів – за рецензію

Гроші – невід’ємна частина людського існування. Однак чи багато може заробити журналіст, який прагне писати про високе та естетичне – до прикладу, про культуру? Питання нібито риторичне. Але…

фото Женя Томинець

Нещодавно в Україні вперше відбувся журналістський конкурс «ТЕКСТ-2014», який мав на меті об’єднати представників друкованих та електронних ЗМІ в одному професійному середовищі. Розмаїття конкурсних номінацій вражало: від найкращого матеріалу про спортивну подію до найкращих рецензій і фейлетонів. Однак увагу привертають навіть не це, а нагороди: Iмісце – 5 тис. у.о., IIмісце – 2 тис. у.о., IIIмісце – 1 тис. у.о.

Одне з призових місць у номінації «Партер. Найкраща рецензія у галузі культури» здобула наша землячка, чернівчанка Лілія Шутяк із рецензією на нову книгу Сергія Жадана «Месопотамія».

Журналістка зізнається, що про конкурс дізналася зовсім випадково: побачила посилання в одній із соціальних мереж, прочитала умови та вирішила подати свій матеріал.

– Культура – це не та ніша, в якій заробляються гроші. Вона не настільки прибуткова, як політика чи економіка, де, приміром, пишеш замовні матеріали і – «в дамках». На жаль, редактори  видань ставляться до статей про культуру, як до розважальних. Але я завжди роблю акцент на тому, що культура має бути на одному рівні з іншими сферами журналістської творчості і,  якщо ти хочеш писати про неї фахово й професійно, треба бути «в темі», спілкуватися з людьми та багато читати. А це зовсім не так просто, як здається на перший погляд, – розповідає Лілія.

Заробити в Україні будь-якому журналісту важко, а ще важче тому, хто обрав головною спеціалізацією написання статей про культурні події, книжкові та музичні новинки. Один зі способів заробітку – участь у різноманітних конкурсах як у нашій країні, так і за кордоном. У європейських конкурсах призові фонди значно більші. Та, головне, вони дають можливість наповнити свій гаманець іноземною валютою, а також здобути визнання не лише в Україні, але й за її межами.

– Увагу на нагороду за «ТЕКСТ-2014» я звернула одразу, і вона надала додатковий стимул представити свій матеріал на суддівський розгляд. У нас досить мало конкурсів із такими призовими фондами. Натомість Європа має таких проектів багато, і суми там із нашими не порівняти, – каже Лілія Шутяк.

Та, на думку Лілії Шутяк, яка ще й викладає на кафедрі журналістики ЧНУ, такі конкурси – це, перш за все, можливість самовдосконалюватися, порівняти свої тексти із матеріалами інших журналістів, а вже потім перспектива заробити Головне ж – отримувати задоволення від того, чим займаєшся. А вже потім – матеріальний аспекти.

– Якщо у вас інакше, то раджу замислитися над своїм життям, – наголошує переможниця.

Віта СУПРУН, студентка журналістики ЧНУ

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *