Упродовж жовтня ціни на всі види пального зросли. Необов’язковими виявилися домовленості між власниками АЗС та експертно-аналітичною групою Кабміну з питань функціонування ринку нафтопродуктів.
– У роздрібній торгівлі ціни на пальне підняли здебільшого заправки великих іноземних нафтових компаній – WOG, OKKO, Shell, Лукойл, – каже Ілля ХОЧЬ, президент Асоціації працівників нафтопродуктозабезпечення Чернівецької області. – Ціни диктують ринок, попит, конкуренція. А сьогодні жоден з шести українських нафтопереробних заводів не працює на повну – лише по кілька тижнів. Україна ж не має власної нафти, тож змушена постачати нафтопродукти з-за кордону. Як наслідок, на ціни впливають зовнішні чинники.
Ще 15 березня припинив виробництво найпотужніший в Європі Лисичанський нафтопереробний завод. Раніше його діяльність удавалося підтримувати виключно за рахунок давальницької переробки сировини і постачання нафтопродуктів до Росії. Проте від кінця 2011 року давальницька переробка почала втрачати економічну привабливість, бо РФ ввела нові податкові норми та зміни на російському ринку нафтопродуктів.
Однак невдовзі Лисичанський НПЗ на тлі усіх цих негараздів може змінити власника. Два великі інвестори зацікавлені в ньому. Один із них – бізнесмен Дмитро Фірташ – веде нині переговори з ТНК-ВР про покупку Лисичанського НПЗ, ЗАТ «ЛІНІК», – повідомляє прес-служба Луганської облдержадміністрації з посиланням на її главу Володимира Пристюка.
Вл. інф.