У Центрі сучасного мистецтва «Bunker» минулої п’ятниці прес-конференцією відкрилася виставка – підсумок міжнародної мистецької резиденції «BUNKER 2017» за підтримки Фонду Адама Міцкевича та Польського Інституту в Києві. Із цим проектом Центр сучасного мистецтва BUNKER виходить на міжнародну орбіту, вважає директор Центру, відомий художник і громадський діяч Тарас Полатайко. Саме він представляв експонати нинішньої виставки своєрідною екскурсією про створене молодими українськими та польськими митцями за сім днів їхнього перебування в Чернівцях. Як розповідає Полатайко, учасникам проекту не ставили жодних умов щодо контенту їхніх інсталяцій.
Сміття, старі папери, битий посуд, вуличні аншлаги, навіть відео… Молоді максималісти створили свої композиції з того, що знайшли для себе характерного для старих і сучасних Чернівців.
Інсталяція у вигляді купи сміття потрапила на виставку з прибирання костелу Святого Серця Ісуса. Там же, на території костелу, де колись містився облархів, знайшли стару інструкцію Чернівцігазу: як користуватися газовими приладами. Цей текст як рекламу передали зокрема в газету «Молодий Буковинець», заплативши як за рекламу. Як каже Тарас Полатайко, для нього цей документ асоціюється з сучасними подіями навколо Черніцігазу, який ділять, приватизують, реприватизують…
Може, найцікавіший історія тут – від Вероніки Висоцької з Польщі: вона просила, щоби їй показали найбільш зруйнований будинок міста. Коли художниця збиралася до Чернівців, чомусь їй здавалося, що тут буде дуже багато якихось розвалених чи напріврозвалених будинків… Але тих розвалин не знайшла… Для нас це – про те, як про нашу бідність думають у країнах із вищим рівнем життя.
Свою екскурсію директор «Бункера» завершив словами: Я розповідав вам не свою власну інтерпретацію експонатів: так коментують свої роботи автори…