Прем’єра вистави «Сватання на Гончарівці», за відомою п’єсою Квітки-Основяненка, на чернівецькій сцені відбудеться учетверте! Так, у різні роки її ставили різні режисери, знаходячи в ній нове натхнення. Феномен таких багаторазових постановок саме цієї п’єси спробував пояснити для себе й журналістів на традиційній передпрем’єрній прес-конференції в театрі режисер-постановник вистави, заслужений діяч мистецтв Віталій ДЕНИСЕНКО:
– Чому «Сватання на Гончарівці»? Дійсно, в Україні, мабуть, немає театру, де б ця річ не була поставлена. Та й тут, у Чернівцях, вона в репертуарі вже вчетверте. Чесно кажучи, спершу я на своє завдання дивився трохи зверхньо, бачив його простішим, ніж видалося. Та коли вчитався глибше у текст, почав репетирувати з акторами – став відкривати у цьому ніби простенькому народному гуморі все глибші й глибші пласти – від кумедності ситуацій до узагальнення людського досвіду, до глибин народної етики й моралі. А музична форма вистави робить ці узагальнення ненав’язливими. Мені цікаво працювати в Чернівцях, коли тривалий час тут не буваю – відчуваю себе, ніби я не вдома…
Над музичною формою вистави плідно потрудилася хормейстер Оксана ПЕРВОВА-РОШКА та диригент оркестру театра Володимир ШНАЙДЕР. Вони зробили величезну роботу: не лише підібрали музичний матеріал (а деякі великі частки його довелося просто заново писати), але й адаптували музику до голосів акторів – чого диригенти театрів дуже не люблять робити. У штаті Чернівецького театру – попри означення «музично» перед словом «драматичний» – немає посад акторів-солістів чи хористів, тільки актори драми. Тож пані Оксані довелося ретельно попрацювати з кожним виконавцем, аби «розспівати».
Що з усього цього вийшло – побачимо вже цієї суботи.
Лариса ХОМИЧ, «Версії»