Чи змінить конкурс перевізників якість пасажирських перевезень?

Нещодавно конкурсний комітет визначив перевізників, які обслуговуватимуть 17 із 45 автобусних маршрутів.

Отож ТОВ «Денисівка-1» буде обслуговувати 12 автобусних маршрутів: №4 «вул.Садова – Цецино», №5 «Університет – вул.Ентузіастів», №5-А «Університет – вул.Південно-Кільцева», №6 «вул.Садова – вул.Заставнянська», №11 «Кінотеатр Чернівці – вул.Південно-Кільцева» ч/з вул.Комарова, №12 «Кінотеатр Чернівці – вул.Південно-Кільцева» ч/з вул.Південно-Кільцеву, №13 «вул. Садова – Геріатричний пансіонат», №23 «Садгора– вул.Південно-Кільцева» ч/з вул.Заводську, №27 «вул.Садова – вул.Я.Степового» ,№29 «Автовокзал – вул.М.Рибалка», №34 «Завод Гравітон – гіпермаркет АШАН», №42 «вул. Таджицька – вул.Сторожинецька». Приватний підприємець Гнатюк І.В. обслуговуватиме 4 маршрути: №26 «Гравітон -вул.Комарова», №26-А «Гравітон – вул.Комарова», №33 «Гравітон – вул. Старожучківський шлях», №33-А «Садгора –Гравітон». ТОВ «Діліжанс» здобуло право обслуговувати маршрут №39 «Площа Пресвятої Марії – вул.Комарова». Договори з переможцями конкурсу укладуть після затвердження його результатів виконкомом міськради. Для обслуговування маршрутів №№ 1, 1-А, 3, 7, 8, 9-А, 10, 10-А, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 24, 25, 30, 31, 32, 35, 36, 37, 38, 41, 43 переможців не визначено. На ці 28 маршрутів оголошуватиметься повторний конкурс, оскільки пропозиції претендентів не відповідали обов’язковим і додатковим умовам конкурсу. Автобуси, які вони пропонували для перевезення пасажирів, були старші за 8 років, а інвестиційні проєкти-зобов’язання щодо оновлення парку автобусів у період до 3-х років з розбивкою по роках вони просто не подали. Такі сумні результати конкурсу засвідчують, що чернівчани врешті-решт отримають ті ж самі старі автобуси, які обслуговували міські маршрути й до того… Проте вартість проїзду швидше за все зросте в обмін на чергові обіцянки перевізників у найближчі роки оновити автобусний парк. Спитаєте, коли нарешті покращиться якість пасажирських перевезень у місті? Та чи є усьому цьому безладу альтернатива? Наша неурядова громадська організація «Центр реформ та розвитку – Чернівці» вбачає вихід у таких нагальних, необхідних і не таких уже й складних кроках: Для створенння конкуренції на ринку пасажирських перевезень у Чернівцях і для підвищення їхньої якості місто має закупити хоча б 30-40 низькопідлогових комунальних автобусів на LPG паливі. З урахуванням нинішнього стану доріг в місті та реальних фінансових можливостей бюджету це можуть бути вживані автобуси з Європи класу ЄВРО-5. Тож Чернівці здатні впродовж року вирішити це питання. Варто також щороку оновлювати тролейбусний парк, який має бути основою громадського транспорту міста через свою екологічність та економічність (при правильній організації перевезень). Робити це потрібно паралельно з реформуванням самого тролейбусного управління, яке, маючи досить роздутий адміністративно-управлінський штат, відчуває гостру нестачу водіїв тролейбусів. Потребує оновлення також його матеріально-технічна база. Безперечно, що потребують змін підходи до управління підприємством. У довгостроковому періоді Чернівцям варто перейти на європейську модель роботи громадського транспорту: місто виступає замовником послуг, муніципальний оператор займається управлінням громадським транспортом і збором оплати за проїзд через термінали. Натомість перевізники отримують плату за кожен кілометр пробігу автобуса. За таких умов сфера ця стане привабливою не лише для великих перевізників, а й для чернівчан, у яких є заощадження і які хочуть створити власний бізнес у сфері пасажирських перевезень. Місто ж зможе поступово підвищувати вимоги до громадського транспорту та якість пасажирських перевезень. Хоча, на жаль, нинішній владі це нецікаво…

Центр реформ та розвитку-Чернівці

 

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *