Китайська сторона заперечує отримання прав власності на найбільший український літак. Інформація про це пройшла нещодавно в українських та світових ЗМІ, причому розбіжність в інформації була від можливої співпраці у літакобудівництві і до повної передачі прав на весь проект. Китайська сторона зауважує, що цього просто нічого немає у підписаній угоді.
Президент компанії «Aerospace Industry Corporation of China» (AICC) Чжан Йоушен у розмові з кореспондентом «Укрінформу» не підтвердив факту передачі українською стороною документації на виробництво Ан-225.
«Угода, підписана нами з українським державним підприємством «Антонов» не передбачає передачі прав власності та технічної документації», – сказав Чжан Йоушен.
Він пояснив, що підписаний 30 серпня у Пекіні рамковий документ містить лише три пункти: добудова в Україні у більш короткий термін другого у світі літака Ан-225, створення у перспективі на базі АІСС виробничої лінії зі складання літаків цього типу і формування виробничої бази запчастин до них
Президент АІСС заявив, що Ан-225 потрібен компанії лише для задоволення її потреб у міжнародній повітряній логістиці. Для цього ж компанія збирається придбати й цілу партію літаків Ан-178. «Мрію» компанія вважає найбільш економічно ефективним літаком для доставляння великого обсягу вантажів (не обов’язково зверх габаритного) на далекі відстані. Для Китаю з його територією і багатосторонніми торговими зв’язками це дуже актуально.
Посол же України в Китаї повідомив, що повідомлення про нібито передачу українським підприємством «Антонов» повного пакету прав на виробництво Літака Ан-225 «Мрія» китайській компанії є фейком, організованим, швидше за все, невтомними російськими медіа-ресурсами. Цікаво лише, з якою легкістю цей фейк підхопили наші вітчизняні ЗМІ.
Прикметно, що керівництво ДП «Антонов» під час учорашньої прес-конференції також наголосило на російському слідові брехливої інформації – вона з’явилася у ЗМІ, засновники яких у Росії.
Довідково: Ан-225 «Мрія» – найбільший та найпотужніший у світі транспортний літак, створений київським КБ ім. Антонова наприкінці 80-х років минулого століття, який існує лише в одному екземплярі. У листопаді 2004 року Міжнародна федерація аеронавтики ініціювала занесення його до Книги рекордів Гіннеса за 240 рекордів. Свій перший політ Ан-225 здійснив 1988 року, а від 1989 року він перебуває в експлуатації.
Дмитро ЦАРЕНКО, інтернет-оглядач «Версій»