Літній сезон добігає кінця, та «Укрзалізницею» ми користуємося цілий рік. Тож інформація про 7 послуг, які здебільшого залишаються поза увагою пасажира, бо він елементарно про них не знає, зайвою аж ніяк не буде.
Отже, чи можна поїхати раніше, ніж дозволяє придбаний квиток? Чи можна вийти із потяга на кілька днів, а далі продовжити подорож за тим же проїзним документом? Скільки помилок можна зробити у квитку, щоби потрапити все ж таки до вагона?
Інформація отримана від представників прес-служби «Укрзалізниці».
Отже, кожний пасажир має право:
1. Виїхати раніше терміну
Виявляється, що можна замінити квиток на потяг, який відправляється раніше. Але важливо робити це максимум за 24 години до відправлення того рейсу, яким ви хочете їхати.
Причому, якщо новий проїзний документ коштує дешевше, різницю пасажиру повинні повернути, і навпаки – він доплатить за дорожчий квиток. На жаль, змінювати при цьому прізвище чи ім’я на квитку не можна.
2. Отримати інший квиток, якщо потяг запізнився
Якщо до пункту пересадки ви запізнилися через те, що запізнився ваш потяг, або його взагалі скасували, ви маєте право вимагати безкоштовний квиток на наступний потяг, щоби прибути до місця призначення із найменшим запізненням.
3. Зійти із потяга на тиждень
Це можна зробити один раз за поїздку, але обов’язково зазначити це протягом години у квитку на станції, на якій ви зійшли. Відмітку «Зупинка із продовженням терміну дійсності квитка» може поставити черговий по вокзалу, начальник станції чи начальник вокзалу. Продовжити свій шлях можна не пізніше десяти діб після відправлення того потяга, з якого ви зійшли. Сплатити треба буде лише за нову плацкарту (вартість квитка складається із трьох частин – вартості квитка, вартості займаного в вагоні місця – плацкарти і тарифної частини). До речі, якщо у дорозі ви раптом захворіли, можна зійти «полікуватися» і на довший термін, проте, необхідно не забути тоді подати медичну довідку чи лікарняний лист.
4. Допустити три помилки у прізвищі
Неуважним пасажирам, які поспіхом заповнюють квитки й невірно пишуть власне ім’я, можна допустити три помилки. Із такою кількістю похибок у квитку вас мають пропустити до вагону.
5. Безкоштовно користуватися туалетом на вокзалі
Чомусь усі забувають, що туалет на вокзалах є безкоштовним для пасажирів. Єдине, що треба мати при собі – квиток на потяг. І нехай вас не лякає вивішена на скло ціна за користування туалетом.
6. Скористатися холодильником чи мікрохвильовкою провідника
Окрім постільної білизни, чаю, кави та соків, у провідника можна попрохати покласти продукти у холодильник чи розігріти власний бутерброд у мікрохвильовці. До речі, виявляється, що в нього можна також придбати газету й іншу друковану продукцію. І не забувайте, що кип’яток можна брати для власного чаю безкоштовно: не обов’язково гарячі напої купувати виключно в провідника.
7. Замовити таксі та скористатися факсом на вокзалі
На вокзалах розташовуються центри сервісного обслуговування пасажирів, які більшість сприймає за звичайні довідкові бюро. Але тут можна замовити номер у готелі, таксі, носія, скористатися факсом, ПК із доступом до Інтернету чи просто відправити електронну пошту.
Користуйтеся сучасними послугами для сучасних пасажирів!
хотілося б знати
Чай і кава у вагоні – самодіяльність провідника чи послуга «Укрзалізниці»?
Найкраще та найграмотніше замовляти вечірній чай та ранкову каву одразу ж, купуючи квиток. Бо їхня ціна у кожному не тільки потязі, а й вагоні коштуватиме по-різному. Все залежить від захланності провідника та начальника поїзда, бо, як стало відомо, гроші від «цього навару» діляться на всіх.
До слова, про вартість чаю та кави у вагоні редакція, практично, ніде не могли дізнатися. У довідковій службі ПАТ «Укрзалізниця» повідомили, що вони не знають розцінок, але – хвала чемним диспетчерам – просили зачекати. Потім сказали, що «наші дєвочки їздили, то платили по 6 грн». Натомість мусимо сказати, що у поїздах Південного напрямку, скажімо, у Моріупольському,кава та чай обходяться у 10 гривень, тоді як у потязі «Чернівці-Київ» можна насолодитися цими напоями за 6-7 грн.
Та дивує наступне: невже в такій солідній і поки що, слава Богу, державній організації як «Укрзалізниця» діють правила базару і розцінок на певну послугу просто не існує? .