Затяжний конфлікт між чернівецькою громадою в особі міської ради та приватними перевізниками на автобусних маршрутах, схоже, йде до завершення. Депутати Чернівецької міської ради на минулій сесії вирішили рекомендували міністру соціальної політики вирішити питання з наданням адресної допомоги на проїзд пільговим категоріям громадян.
Депутати вважають, що адресна допомога краще забезпечуватиме соціальну рівність, бо дасть змогу не розпорошувати фінансові ресурси, а спрямовувати їх тим особам, які її найбільше потребують. Окрім того, запровадження адресної соціальної допомоги на проїзд у громадському транспорті дозволить чітко визначити обсяги споживання таких пільг, що сприятиме економії бюджетних коштів.
В Україніправо на безкоштовний проїзд у міському пасажирському транспорті мають понад 30 категорій громадян. У Чернівцях кількість таких громадян становить майже 100 тисяч осіб – тобто, практично половина населення міста.
Водночас компенсаційні субвенції з державного бюджету за пільгове перевезення пасажирів рік від року стають все більш «примарними», бо їхній розмір навіть частково не задовольняє потреби перевізників, що призводить до збитковості транспортних підприємств. Більша частина приватних перевізників взагалі не отримує відшкодування за перевезення пільговиків. Хоча сфера перевезень для незахищених верств найбільш важлива, адже і перукарню, і лазню відвідують не щодня, тим більше не по кілька разів.
У приватній бесіді з кореспондентом «Версій» керівник одного з приватних транспортних підприємств, наголосив:
– На мою особисту думку будь-які пільги повинні мати виключно люди з доходом меншим за прожитковий мінімум, – і додав:
– Деякі безвідповідальні політики роблять собі піар на проблемі пільг, а практичне вирішення цих питань перекладають на кишені приватних перевізників. Збільшення ціни на проїзд ми просимо не від зажерливості, а з потреб простого виживання.
Можливо, адресна допомога частково й сбалансує рентабельність перевезень, але пільговики навряд чи виграють від цього. Адже досі вони мали можливість їздити безкоштовно усіма тролейбусними маршрутами і цілою низкою автобусних. Після введення адресної допомоги – і хто зна, якою буде її сума – платити доведеться за все. Лариса ХОМИЧ, «Версії»