Неякісний бензин вкорочує вік не тільки двигунам, а й українцям

Весь неліквід сусідні держави завозять до України, яка поступово перетворюється на зливну яму. Від низьких стандартів якості бензину потерпають не тільки двигуни автівок, а й мешканці міст: на вулицях практично нічим дихати. А додайте сюди ще затори на шляхах і непровітрюваність, зокрема, чернівецьких вулиць. Протягом минулого тижня мешканці обласного центру особливо відчули це на собі…    

…Гуляючи лісом, раптом відчула бензин, який різко вдарив у ніс. Автівка була так далеко, шо я її навіть не бачила. Тоді подумалося: а чим же ми дихаємо в місті, коли навіть не помічаємо цього жахливого запаху? Втім, не помічаємо, коли ходимо вулицями.                                  

Зате відкрити кватирку чи вікно жителям, приміром, проспекту Незалежності чи вул. Головної, якщо будинок стоїть поруч із проїжджою частиною, можна лише між другою і четвртою годинами ночі. Бо інакше почуватимешся не в квартирі, а на АЗС.

Натомість хочу розповісти про одну пригоду, що сталася зі мною в Римі. Разом з племінницею відводила онука до школи. Потім ми з нею пішли на автобусну зупинку, щоби добратися до центру вічної столиці. І там дізналися, що автобусники оголосили кількагодинний страйк. Довелося чекати. А зупинка була в унікальному місці – між двома швидкісними дорогами, якими машини мчали безперервно. Мені здалося, що, коли ми тут залишимося бодай на півгодини, то впадемо від отруєння вихлопними газами. Племінниця мене заспокоїла: «Не переймайтеся, тут зовсім інший бензин. У нього навіть колір зелений».  І справді, ні запаху не відчула, ні запаморечень, хоча практично стояли посеред автобану.

Тоді вперше й замислилася: а на чому ж їздять наші українські автолюбителі та професіонали?   

Як пояснив мені інкогніто один з чиновників, якісний бензин до України не пускає влада.

Таку ж думку висловив і директор консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

– Україна постійно відкладає прийняття підвищених вимог до якості бензину, який надходить на вітчизняний ринок. Наслідком цього є завезення з сусідніх держав низькоякісного продукту-неліквіду. Ми бачимо багато російського дизельного пального стандарту «Євро-2» і «Євро-3», так само є партії інших неліквідів. Україна потрохи перетворюється на зливну яму. Навколо нас у всіх країнах стандарти стають більш жорсткими. Тому куди дівати неліквідний товар? Туди, де його продаж дозволений, – наголосив він, – пише Gazeta.ua.

Відповідаючи на запитання, чому українські чиновники не хочуть запровадити підвищені вимоги до якості бензину, фахівець зазначив, що одне з підприємств «Нафтогазу» випускає пальне низьких стандартів, тому зміна правил призведе до його зупинення.

Куюн також нагадав, що уперше перехід на підвищенні стандарти якості планувався ще 2007 року. Тепер плани перенесли на 2013 рік, а в проекті технічного регламенту, який сьогодні обговорюється в уряді, цей перехід запланований аж на 2017 рік.

Якісний бензин з’явиться в Україні не раніше 2020-го     

Натомість Міненерго пропонує відкласти перехід на бензин стандарту Євро-4 аж до кінця 2020 року. Тож іще довгих 8 років українці заправлятимуться бензином, який вкорочує вік двигунам та людям. Бензин низьких стандартів містить багато домішок: більше сірки та інших шкідливих речовин. Таким чином, водії заливають в баки неякісне пальне.

А нещодавно на сайті Міненерговугілля з’явився проект постанови уряду «Про затвердження Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палив», розроблений цим відомством. Згідно з проектом техрегламенту, термін для введення в обіг автомобільних бензинів класу Євро-5 – не обмежений.
Автопродажа разных авто. (Автобазар – Авторынок Украины.)

Варто зазначити, що навіть після 2020 року, коли документ нібито має набути чинності, трейдери зможуть продавати ще протягом 3-х років виготовлене раніше пальне.

Україна вже неодноразово відкладала перехід на підвищені стандарти якості бензину, кожні півроку продовжуючи дію старих. Останній раз набути чинності нові стандарти якості для виробництва бензину в Україні  «Євро-4»  і «Євро-5» повинні були з 1 липня цього року.

Джерело в Міненерго пояснило це тим, що високий попит на низькоякісне і більш дешеве паливо спостерігається з боку сільгоспвиробників. Зі свого боку, експерти вважають, що нові стандарти постійно відкладають, бо державна компанія «Нафтогаз» випускає лише пальне низьких стандартів.

Утім, вітчизняні перевізники та автолюбителі стверджують, що українське пальне було б непоганим, коли б його не розбавляли…

Людмила ЧЕРЕДАРИК, «Версії» 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *