Особливі діти: що таке інклюзив і з чим його їдять

Інклюзивна освіта  запроваджується, але вона не відповідає потребам. Пандуси облаштовані, але не всюди, і скористатися ними – не кожному до снаги. Чернівчан особливо переконувати в цьому не доводиться. Подивіться лише на 2 рейки нібито для інвалідів на сходах до двору 14-ї школи. Архітектор Наталія Хілько на камеру називає такі конструкції учорашнім днем. Усі знають, скільки часу точиться боротьба за доступність будівлі Поштамту. Натомість усі генделики на Кобилянській та інших вулицях такий в’їзд облаштували: кому потрібні штрафи й закриття…

Аби зробити місце комфортним для всіх, у Ратуші в черговий раз зібрався комітет доступності. Про те, що в Чернівцях не дослухаються до потреб людей з інвалідністю, говорили активісти Анастасія Кокоячук, Оксана Драчковська. Від відділу освіти міськради про вирішення проблем дітей з особливими потребами говорила Анжела Починок, головний спеціаліст відділу загальної середньої освіти: «Торік інклюзивна освіта діяла у 18 школах та 11 садочках Чернівців. Кожний клас, кожна група у нас були забезпечені асистентами вчителів або асистентами вихователів із навантаженням і зарплатою – відповідно до штатних нормативів освіти. Саме асистенти вчителів мають сприяти інтеграції учнів з особливими потребами у звичайний класс».

Пані Олена – мати такої особливої дитини каже: – Більшість асистентів учителів не має жодної профільної освіти. Часто замість допомоги навпаки шкодять, заважають адаптації. Жінка на власні очі бачила, як асистентка  просто відганяла однокласників від її дитини, яка навчається інклюзивно, замість того, щоби організовувати спілкування дітей і виховувати у здорових толерантність…

Але є і непогані новини: у Чернівцях зростає можливість для дітей навчатися

на інклюзивній формі: від 1 вересня інклюзію запровадять вже у 20 школах міста та 17 дитсадках.

Вл. інф.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *