Ех, дороги! – або Залежний проспект Незалежності. Епопея у кількох частинах…

 

 

 

Фірма під кримінальним провадженням, керована екс-нишпоркою ДФС з Миколаївщини,  ремонтуватиме проспект Незалежності у Чернівцях

Як пам’ятають чернівчани, сучасні на той момент «хрущовки» стали зводити в районі тодішньої вул..Чагорської (згодом проспект 50-річчя Жовтня) ще на початку 60-х. Тоді це було цікаве планування вулиці – із «зеленим екраном» від проїжджої частини, із тротуаром у двох рівнях, із школами та дитсадками у глибині кварталів… Та час плине невмолимо: і будинки постаріли, лінію безпеки забрали задля проїзду одного з президентів, проїжджа частина латками вкрилася. Тож на початку листопада департамент ЖКГ Чернівецької міськради, як стало відомо з сайту електронних закупівель «Prozorro», уклав договір із компанією «Євродор» на капітальний ремонт проспекту Незалежності за 80,8 млн грн. Щоправда, ще на початку року йшлося про 46 млн грн.

Фірма має відремонтувати пр. Незалежності від вул. Героїв Майдану до Головної. Тут зроблять нову дорогу, встановлять дорожні знаки, нанесуть розмітку, освітлять та озеленять.

У договорі зазначено, що підрядник отримає лише 2 тис. грн прибутку. 2,3 млн грн призначено на зарплати працівникам.

У тендері фірма-переможець змагалася із «ПБС нардепа Олександра Шевченка. Однак ціна переможця була на 49 тис. грн меншою. Можна б радіти, але, коли скласти усі оприлюднені цифри, виходить лише трохи менше за 68,5 млн грн. Які секрети оточують решту 11,5 млн – навіть припускати не буду.

 

Довідка з офіційних документів і розвідок ЗМІ:

Компанія «Євродор» зареєстрована 2013 року в смт Доманівка Миколаївської області. Її власником є одесит Артур Асланян. Як стверджують на сайті «Посіпаки», він був помічником народного депутата VI скликання Гарегіна Арутюнова («БЮТ»). Нинішнім директором «Євродору» є 27-річний Ігор Мхітарян, який раніше працював старшим слідчим відділу кримінальних розслідувань ГУ ДФС у Миколаївській області. Попередній директор, Олександр Костюк, як зазначено в одному з документів на «Prozorro», помер. Організаторам тендеру в Чернівцях не завадило навіть те, що  компанія фігурує у цьогорічному кримінальному провадженні за ч.2 ст.364 КК України (зловживання службовим становищем, яке призвело до тяжких наслідків). Згідно з ухвалою в судреєстрі, редакція газети «Антикорупційний моніторинг» отримала інформацію про схему розкрадання держбюджету посадовцями компанії та держслужбовцями. Журналісти зазначають, що протягом 2016-2017-го фірма отримала за будівництво доріг понад 188 млн грн. Її підприємства здійснювали поточні ремонти доріг, зокрема, H-03 Житомир-Чернівці, та ремонт перегону Міжнародного аеропорту «Чернівці». Нібито зазначені суми вони перераховували фірмам з ознаками фіктивності. Наразі ремонт дороги H-03 Житомир-Чернівці перевіряють слідчі.

Протягом 2017-2018 років «Компанія «Євродор» отримала замовлень на 297 млн грн. Серед них –ремонт ділянок Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече за 66 млн грн і ремонт дороги H-03 Житомир-Чернівці за 28,8 млн грн.

 

Коли замовкають фанфари: спростити, щоб освоїти

Капітальний ремонт Проспекту Незалежності на суму майже удвічі більшу –  81 млн грн (замість обіцяних 46-ти) таки стартував. Людей, знайомих із запланованим оновленням проспекту, збільшення ціни навіть не дивує: інфляція ж бо не спить. А от технічне завдання, розроблене із урахуванням сучасних вимог, схудло від етапу пропозицій до початку здійснення, як підрахували у Центрі реформ та розвитку, аж на 87 пунктів. На один з них (велодоріжка разом із смугою для громадського транспорту тощо) не дала згоди поліція. А про деякі зміни сором’язливо мовчать. Йдеться про так зване дорожнє корито – знаття частини дорожнього полотна для ущільнення грунту і подальшого укладення дорожнього полотна.

 

Відступ в історію: коли до 50-річчя Жовтня у Чернівцях зняли трамвай, дорогу на теперішній Головній зняли мало не на метр завглибшки. Навіть не дуже кмітливі в дорожньому будівництві чернівчани бачили, як, кладуть комунікації, встановлюють люки, заливають бетон, засипають гравій і аж потім стелють бруківку… До 100-річчя Жовтня мало би вистачити.

 

Уже після початку ремонту начальник департаменту ЖКГ коментував, що у проект нібито були закладені зайві для конкретного стану дороги роботи, відтак бетонна основа і дорожні корита не потрібні (хоча в документації їх скасували ще 10 жовтня). А вартість 1 кв. м дорожнього покриття та тротуарів від спрощення не зменшується. Вона установлена у понад 2 тис. грн (порівняймо: середня по місту – близько 1,5 тис. грн).

 

Непрозоре «Prozorro» чи його величність «Договорняк»?

Навіщо конкурувати, якщо можна домовитися! Саме так, на думку експертів з Центру реформ і розвитку, відбуваються тендери з ремонту доріг у Чернівцях.

Допорогові (до 1,5 млн грн) ремонти у Чернівцях не проводять через тендер – щоби, мовляв, пришвидшити їх. А до системи публічних закупівель потрапляє вже підписаний договір з підрядником, якого обирають на свій розсуд.

Однак, кажуть експерти, якщо придивитися, то конкуренції немає і в тендерах на понад  1,5 млн грн. Кілька підрядних підприємств просто, майже по родинному, ділять між собою тендери на мільйони. Тендер з капремонту проспекту оголошували як міжнародний (мабуть, для солідності), але його учасниками була незмінна двійка підприємств: «Євродор» і «ПБС». Вони ж «змагалися» і на інших тендерах: на капремонт вул. Героїв Майдану (22 млн грн.), Сторожинецької – на 2,5 мільйони (тут різниця у пропозиціях склала аж… 62 гривні!).

Тож «Євродор» «взяла собі» Проспект і Сторожинецьку, «ПБС» – Героїв Майдану, решта вулиць «розійшлися» на допорогових закупівлях.

 

Канівську вже закінчили… Про тротуари не йдеться

Мешканці цього мікрорайону обурюються, що на вул. Канівській,  де нещодавно закінчили ремонт, не подбали про пішоходів: люди змушені ходити проїжджою частиною.   

Про це написала користувачка Юлія Маковська у спільноті «СтопХам Буковина» у соціальній мережі Facebook.

«Як можна пустити транспорт в дію, не зробивши місця для пішоходів ????????», – йдеться у дописі.

Трохи раніше головний житловокомунальник міста, знову ж таки у Facebook, писав про те, як «вдячні мешканці Канівської» презентували Бешлею і Продану термобілизну після завершення ремонту вулиці. Може, це був натяк на те, що вулицю доведеться доробляти вже в холодну пору?

 

 І знову фанфари – тепер уже на вулиці Героїв Майдану

А між тим активний користувач Фейсбуку і директор департаменту ЖКГ міськради Володимир Бешлей радісно оголосив на своїй сторінці, що розпочато ремонт вулиці Героїв Майдану від повороту на Щербанюка і до проспекту. До того ж, цю ділянку вулиці планують також розширити – за рахунок демонтованих аварійних будинків.

«Під час проведення ремонтних робіт буде частково обмежений рух транспортних засобів. Для уникнення незручностей просимо водіїв заздалегідь планувати об’їзд даної ділянки дороги. Пропозиції та зауваження щодо якості ремонтних робіт приймаються на Viber +380 (66) 085 07 05», – що ж, запам’ятаймо.

 

 Вставна новела  про халтурний ремонт дороги біля Коровії

Іван Мунтян власноруч зчистив з нижнього шару асфальту болото і зупинив халтурний ремонт дороги поблизу Коровії. Сталося це дорогою на роботу, коли голова Чернівецької облради побачив картину, яка змусила його зупинитися. Поблизу села Коровії на трасі «Чернівці-Порубне» горе-підрядник розпочав укладання асфальту просто в болото. Мабуть, компанія-підрядник «Полтавабудцентр» спробувала «зекономити»: замість щебеневої суміші на узбіччя дороги накидали якогось незрозумілого болота, яке одразу опинилося і на проїжджій частині…
Реакція майстра ремонтників просто спантеличила очільника крайового парламенту: той просто відмахнувся, наче й не чув нічого, і дав вказівку… далі працювати з порушеннями. Після дзвінка Мунтяна до начальника Служби автомобільних доріг Ігоря Гаха, приїхав його заступник Петро Харлашко. Вразило те, що представники підрядної організації не визнавали порушень і намагалися продовжити роботи, поки голова облради власноруч не узявся за лопату… «Коли депутати обласної ради голосували за рішення про спрямування коштів від так званого «митного експерименту» на ремонт автодоріг краю, йшлося, зокрема, і про відповідну якість та гарантію на цей ремонт з боку підрядних організацій, – сказав голова Чернівецької облради Іван Мунтян. А він, як випливає з трудової біографії, на дорогах розуміється, бо свого часу сам і очолював Облавтодор.

 

Стриманий оптимізм уряду

Гройсман заявив, що план сезону з ремонту доріг виконаний на 80%, а в Омеляна порахували, скільки цього річ використано коштів Дорожнього фонду. Про якість і повноту виконання робіт у переможних реляціях не йдеться.

Згорьований написаним, ваш Іван ДУПА

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *