Народження дитини – особлива подія у житті батьків. Водночас із цим пов’язано багато клопотів, серед іншого – паперових. Міністерство юстиції України запровадило кілька пілотних проектів, зокрема реєстрація новонароджених та видача свідоцтв безпосередньо у пологових будинках і реєстрація місця проживання новонародженої дитини водночас із державною реєстрацією народження дитини. Вже понад сотню батьків скористалися цією послугою у Чернівецькому міському відділі ДРАЦС ГТУ юстиції в Чернівецькій області.
Три місяці на реєстрацію місця проживання дитини
Після народження дитини батьки зобов’язані не пізніше трьох місяців від дня державної реєстрації народження зареєструвати місце її проживання, що передбачене у ч.1 статті 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні». Водночас ч.6 цієї статті передбачає, що за бажанням батьків чи одного з них документи для реєстрації місця проживання новонародженої дитини можна подати під час державної реєстрації народження дитини. Реєстрація місця проживання новонародженої дитини може здійснюватися також через органи соціального захисту населення на підставі даних, які законний представник, із яким постійно проживає дитина, зазначає у заяві про призначення допомоги при народженні дитини.
У разі реєстрації батьків за різними адресами місце проживання дитини реєструється за місцем проживання одного з батьків за письмовою згодою другого з батьків у присутності особи, яка приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків (крім випадків, коли місце проживання дитини визначене відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування). А реєстрація місця проживання особи за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників.
Документи, які треба подати до відділу ДРАЦС для реєстрації місця проживання новонародженої дитини: *письмова заява про реєстрацію місця проживання малолітньої дитини за формою згідно з додатком 7 Порядку реєстрації місця проживання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 207; *паспорти батьків (та їхні копії); *свідоцтво про народження дитини (та його копія); *квитанція про сплату адміністративного збору (наразі це 13,60 грн) – реквізити рахунків, на які сплачується збір, можна отримати у відповідному відділі ДРАЦС; для матерів-одиночок –копія витягу про державну реєстрацію народження із зазначенням відомостей про батька відповідно до частини першої статті 135 Сімейного кодексу України.
У разі подання заяви представником особи, крім зазначених документів, необхідно подати: *документ, що посвідчує особу представника; *документ, що підтверджує повноваження особи як представника, крім випадків, коли заява подається законним представником дитини – батьками (усиновлювачами).
Надалі працівники відділів ДРАЦС після перевірки всіх вказаних документів, правильності заповнення заяви та її реєстрації у встановленому порядку, відповідно до пункту 20 Правил реєстрації місця проживання, передають цю заяву до відповідного органу реєстрації місця проживання.
Довідка про реєстрацію місця проживання *у відділі державної реєстрації актів цивільного стану; *у відповідному органі реєстрації місця проживання, *у центрі надання адміністративних послуг; *може бути надіслана органом реєстрації місця проживання рекомендованим листом поштою. Який саме варіант отримання довідки батькам до вподоби, треба обов’язково зазначити при поданні про реєстрацію місця проживання малолітньої дитини.
Інна ТРЕБІШ, головний спеціаліст Чернівецького міськвідділу ДРАЦС ГТУЮ в Чернівецькій області