Убезпечуйтеся як знаєте: порятунок покупців – справа рук самих покупців

А перевірка можлива тільки тоді, коли підприємець сам попросить його… перевірити. За інших випадків потрібен дозвіл Кабміну

 Захист прав громадян, а особливо споживачів товарів та послуг, є одним із пріоритетних завдань урядів європейських країн. В Україні же все з точністю до навпаки. Торік Кабмін запровадив мораторій на проведення перевірок бізнесу. Спочатку ця заборона мала діяти до 31 грудня 2014 року, але потім її подовжили ще на півроку. Таке рішення, звісно, на користь виробнику, адже зменшує тиск контрольних органів, однак пересічні споживачі їхньої продукції фактично залишаються незахищеними.

Наведемо, як приклад, випадок, що трапився з одним із постійних читачів нашої газети.  В одному з магазинів мережі «Колос» він придбав обрізки м’яса, які купував постійно. Та цього разу йому не поталанило. Розгорнувши вдома покупку, відчув своєрідний запах, хоча судячи за цінником, термін придатності щойно розпочався. Зі своїм згортком покупець прийшов до редакції, оскільки він ще й є нашим постійним автором.    Отож працівник редакції вже звернувся до органів санітарно-епідеміологічної служби з проханням провести перевірку торговельного закладу. Але санітарні лікарі лише розвели руками і відповіли, що наразі не мають на це жодних прав. На них навіть не вплинула історія про те, що працівниця редакції напередодні отруїлася сосисками, на яких пізніше помітила перебитий цінник.

Як розповіла кореспонденту «Версій»  головний лікар обласної санітарно-епідиміологічної станції Наталія ГОПКО, перевірка може бути проведена, якщо… підприємець сам звернеться із заявою перевірити його заклад. За інших випадків потрібен дозвіл Кабміну.

– Відповідно до законодавства, кожний випадок інфекційного захворювання підлягає розслідуванню. Якщо покупець раптом вжив неякісний продукт і в нього виникло певне захворювання він має звернутися за медичною допомогою. Після встановлення діагнозу, медики протягом доби в обов’язковому порядку мають надати інформацію про випадок в заклади санепідемслужби. Якщо хворий пов’язує захворювання з конкретним закладом, то в межах розслідування ми можемо перевірити цю установу, – зазначає п. Гопко.

За її словами, навіть в умовах чинного мораторію споживач має можливість сам усунути ризики вживання неякісного продукту.

– Обов’язково зберігайте товарний чек. Тільки він може підтвердити вашу покупку. Якщо ви помітили, що продукт неякісний, ніколи не вживайте його. Якщо ви пред’явите чек, продавець зобов’язаний або замінити вам товар на якісний, або відшкодувати суму покупки. Споживач також має право попросити у продавця документи, які засвідчують якість продукції, дату виробництва, умови та терміни зберігання, – зауважує Наталія Гопко.

Руслан КОЗЛОВ, «Версії»

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *