Бухгалтерам – електронне звітування

Дотримуватися графіку

Від 1 січня 2010 року ПФУ запровадив щомісячну форму звітності з персональними даними про осіб і розрахунками страхових внесків, які страхувальник повинен сплатити. Досвід використання нової звітності виявив проблеми.

Скажімо, формально платник має право подати звітність останнього відведеного для цього дня. Але звіт вважається прийнятим, коли в ньому не буде помилок і виправлень, а також будуть в наявності всі належні таблиці. У разі виявлення помилки у звіті страхувальник має право до кінцевого терміну подання виправити та повторно подати звіт до органу ПФУ.

Чинним вважається останній електронний або паперовий звіт.

Щоби уникати черг, в управліннях ПФУ в районах розроблені графіки подання звітності. Для надання страхувальникам часу на усунення можливих помилок в звітності до кінцевого терміну подання звіту, який не передбачає застосування штрафних санкцій, у графіках прийому звітності граничним терміном встановлене 18 число місяця.

Подання звітності у першій половині місяця надасть можливість виправити можливі помилки та уникнути значних штрафних санкцій.

Зручний спосіб подання

Звіт до органів Пенсійного фонду може подаватися трьома способами:

■ в електронній формі з використанням електронно-цифрового підпису (ЕЦП), при цьому звіт на паперових носіях не подається;

■ на паперових носіях, завірених підписом керівника страхувальника та скріплених печаткою, разом з електронною формою на електронних носіях інформації;

■ на паперових носіях, але тільки при умові, що кількість застрахованих осіб у страхувальника не більше десяти.

Ми наполегливо радимо страхувальникам здавати звіт в електронному вигляді з використанням ЕЦП. Адже в цьому випадку затрачається приблизно в 3-4 рази менше часу.

Немає необхідності в підтвердженні даних електронних звітів у паперовому вигляді, відповідно не потрібно роздруковувати всі таблиці (затрати на папір, картриджі), після цього витрачати дорогоцінний час, ставлячи підписи і печатки на кожному листі та стоячи в черзі при подачі звітності під час відвідування управління ПФУ.

Крім того, відсутня потреба самостійно відслідковувати всі поточні зміни законодавства у формах звітності, отже, зменшується кількість помилок у звіті. Даний звіт складається відповідно до чинних вимог, як наслідок, виключається можливість нарахування штрафних санкцій. Важливо те, що такий звіт можна надавати від 9 до 22 години.

Роботодавці зволікають

Можна виділити дві причини млявості окремих роботодавців в опануванні новітніх технологій і методів роботи.

Перша – фінансова. Браком коштів пояснюють відсутність комп’ютерів, підключення до Інтернету, неможливість придбання ключів та інші технічні проблеми. Хоча на сьогодні всі ці проблеми вирішуються відносно незначним коштом.

Друга – людський чинник. Перш за все це стереотипи і небажання навчатися та щось змінювати у своїй роботі, посилаючись при цьому на брак часу. Але ж саме для його заощадження і запроваджена електронна звітність. Та й керівники підприємств рідко замислюються над тим, що краще – постійна наявність бухгалтера на робочому місті чи його багатогодинна відсутність, пов’язана із наданням звітів до різних установ.

Так само можна сказати і про громадян-підприємців, які забувають, що вислів «час – це гроші» не просто влучна фраза, а сувора реальність. І – продовжують втрачати дорогоцінні години свого часу в чергах під кабінетами. Так «економія» пари сотень гривень на придбання електронних ключів обертається на набагато більші втрати.

Отримай ключі до часу

На території області діють представництва акредитованих центрів сертифікації ключів:

■  «Український сертифікаційний центр»:  Чернівці, вул. Гайдара, 1-Е, оф.214, тел. (03722)7-25-36;
■ «Арт-мастер» – Центр сертифікації ключів «МАSТЕRКЕУ»: Чернівці, вул. Комарова 13-А, готель «Черемош», тел. (0372) 54-53-61.

Законодавство передбачає фінансові санкції та адміністративні стягнення до страхувальників за неподання, несвоєчасне подання, подання не за визначеною формою або подання недостовірних відомостей, які використовуються в системі персоніфікованого обліку.

Микола БОРЕЦЬ, заступник начальника ГУ ПФУ в Чернівецькій області

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *