Аркан навколо благодійного роялю

«Тільки у Чернівцях, і тільки вдруге за історію країни!» – не втомлювалися наголошувати організатори ІІ Всеукраїнської трієнале «Український фолькмодерн 2012» Національної Спілки художників України, відкриття якої напередодні дня міста відбулося в Центрі культури «Вернісаж».

– Організувати подібну виставку дуже складно, адже вона об’єднує близько 80 художників: багато технічних та мистецьких напрямків, роботи треба гармонійно впорядкувати за розмірами, за рамами, за змістом, – каже голова експозиційної комісії, заслужений художник України Іван Балан. – Але ми знайшли-таки ту золоту нитку, яка, можливо, вперше проходить усім залом. Зайшовши сюди, відвідувач символічно потрапляє у світлицю, з рушниками, іконою, маминою сорочкою, подушками. Важливим елементом в українській світлиці є килими. Адже їх було дуже багато – на підлозі, на столі, на лавах, на стінах тощо. Килим переходить у нас у гобелен, тобто, гобеленний зал, де так багато жіночих та дівочих костюмів, створених на базі народного святкового буковинського костюма. А вже далі відвідувач поступово переходить до залу живопису, і основного центру експозиції – символічного квадрату, де представлена сучасна скульптура та кераміка…

 

Перше відкриття три роки тому в Чернівцях розпочалося з аркану, тож цього разу організатори вирішили оригінальну ініціативу перетворити на традицію.

 

Серед традиційних вступних промов організаторів – несподівані закиди міській раді. Мовляв, вибачайте, що цього разу трієнале відбудеться скромно, без дипломів-грамот… Адже організовували власними силами, влада нас проігнорувала. Що дуже здивувало секретаря міськради Віталія Михайлішина. Очільник міста на відкритті презентував рояль «Weinbach» – «подарунок для усіх чернівчан».

– Хіба міська рада не надає змоги тут безкоштовно виставлятися? – перепитував він у організаторів. І після вітальної промови ображено зауважив: – Я не маю права ображатися…

Чернівецький модельєр-дизайнер Анна Статнік на виставці представила роботу зі своєї колекції «Буковинський Відень»

– Кожна робота з цієї колекції присвячена якійсь пам’ятці чи стилю, які присутні в архітектурі Чернівців. Зокрема, на створення цього костюма мене надихнули східні мотиви, зокрема турки, які залишили свій відбиток в архітектурі міста: проявилися у богатому декорі, різноманітних деталях костюма.

 

Ігор КОНСТАНТИНЮК, «Версії»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *