Але тільки наполовину.
Це означає, що в Україні, як у європейських країнах та США, дозволили вивчати теоретичний курс самостійно, без навчання в атошколі. Але у майбутніх водіїв є вибір – вивчати теорію самостійно вдома чи на заняттях в автошколі. Потім необхідно буде здати іспит у будь-якому сервісному центрі МВС, куди записатися онлайн через сайт Головного сервісного центру МВС. За 20 хвилин треба відповісти на 20 питань комп’ютерного тесту. У разі невдалого результату іспит здається повторно через 10 днів. Кількість спроб – необмежена. Новий порядок отримання водійського посвідчення затвердив Кабмін.
На цьому спільність отримання водійських прав у Європі, США та Україні закінчується. Різною є практика водіння.
Хоча і там і там почати практичне навчання дозволяється лише після успішного складання екзамену з теорії. Така можливість в Україні зберігатиметься впродовж 12 місяців після отримання свідоцтва про теоретичну підготовку.
Але в Україні практичний етап навчання саме в автошколі є обов’язковим. Так чи інакше, доведеться відвідувати практичні заняття, пройти програму підготовки (зазвичай – 40 годин водіння з інструктором). Далі треба скласти внутрішній іспит та отримати документ про закінчення автошколи, а відтак записатися на екзамен із практики в сервісному центрі МВС. До слова, від 1 серпня цього року кількість спроб для складання практичного екзамену є необмеженою: інтервал між спробами – 10 днів. Раніше ж допускалося лише 3 спроби впродовж 2-х років від дня видавання свідоцтва про закінчення практичної підготовки в автошколі. До слова, автівки для іспитів мають бути обладнані відеокамерами запису.
Натомість за кордоном після здачі теорії кандидат на отримання прав може практикуватися з будь-яким водієм, але за умови, що той не менше 10 років їздить за кермом. Саме такі правила діють у більшості європейських країн та США.
Скласти іспити з водіння в США не так уже й легко, хоча тут практично все населення на колесах. Знаю чоловіка, який під час проживання в Лондоні водив машину, та й загалом має чималий шоферський стаж – за кермом із 38 років уже добрих 20, – та за першим разом він іспит не склав. Наступного разу довелося ще раз сплачувати 70 баксів спеціалісту, який приймав екзамен.))
Людмила Лебединська