Будь господарем свого міста або Про функції управителя багатоквартирного будинку та пріоритетність мешканця

Доводилося, напевне, чи не кожному з нас згадувати управителя свого будинку не те що не тихим, а інколи й не добрим словом. Причин для цього може бути безліч: від неприбраної прибудинкової території до забитої внутрішньої каналізації…

Але ж існує затверджений перелік послуг, які надаються мешканцю. Для прикладу: комунальне підприємство Містосервіс, чиїм засновником є Чернівецька міська рада та яке обслуговує й управляє нерухомими майном чернівчан за винагороду, повинне двічі на тиждень прибирати прибудинкову територію та один раз – сходові клітини; раз на квартал замінювати лампочки, що перегоріли; протягом доби усувати неполадки з кранами, бачками та витоки у трубопроводах. Сюди ж входить дератизація та дезінсекція тощо.

Допустимо, ваш управитель систематично не виконує свої обов’язки і вам це набридло. Тож що робити? Відповідь на поверхні – його треба змінити. Для цього зберіть збори співвласників. Щодо процедури  – як це зробити – консультація за номером – 52 41 44 або ж за адресою вулиця Героїв Майдану, 176, каб. №№ 59 та 63. Принаймні, на цьому наголошує пресслужба Чернівецької міської ради. Ось їхній пресреліз:

«Ще у 2018 році всі житлові будинки були зняті з балансу міської ради та передані у власність жителів. Відповідно, утримання та обслуговування помешкань перейшло повністю у сферу правовідносин між управителями та співвласниками. Є управителі та ОСББ, які гідно справляються зі своїми обов’язками, але є й такі, що, м’яко кажучи, з’являються в полі зору тільки тоді, коли розносять рахунки за квартплату. Тож розповідаємо про складові тарифу на послуги з утримання багатоквартирних будинків та яка відповідальність управителів за ухиляння від своїх обов’язків. 

Складових тарифу є дуже багато і з повним переліком ви можете ознайомитися ось тут. У публікації ж згадаємо тільки кілька, про які найчастіше нас запитують:

  • прибирання прибудинкової території (двічі на тиждень)
  • прибирання сходових кліток (раз на тиждень)
  • прибирання підвалів, техприміщень та покрівель (двічі на рік)
  • техогляди покрівлі, стін, цоколів, систем холодного водопостачання та водовідведення, мережі теплопостачання та зливової каналізації (двічі на рік)
  • дератизація та технічне обслуговування мереж електропостачання та електрообладнання (чотири рази на рік)
  • заміна ламп в місцях загального користування (щоквартально)

Важливий момент: при аварійних ситуаціях (до прикладу, для усунення засмічення у каналізації чи витоку води) в управителя є максимум одна доба. На кожен вид поточного ремонту є нормативні вимоги у відсотковому відношенні, які входять в тариф.

Дочитавши до цього моменту, ви можете поставити справедливе питання: “це все гарно написано, але що робити, якщо управитель не робить те, що входить до тарифу?”

Відповідаємо: в першу чергу на кожен випадок ненадання чи неякісного надання послуги, потрібно скласти акт-претензію. Це надалі дозволить вимагати перерахунку квартплати. Важливо, що у випадку, коли управитель відмовляється підписувати акт-претензію, достатньо зібрати підписи трьох співвласників – тоді акт вважається дійсним. Ось шаблон такого акту:

Додаток
до Порядку проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 р. № 1145

 

АКТ-ПРЕТЕНЗІЯ

 

____________________________________

(найменування населеного пункту)

____ ____________ 20 __ р.

 

Згідно з договором  про надання послуг з __________________________________

___________________________________________________________________________

споживач __________________________________________________________________

(найменування юридичної особи/прізвище, ім’я та по батькові
фізичної особи споживача)

висловлює претензії до  ______________________________________________________

___________________________________________________________________________

(найменування суб’єкта господарювання – виконавця)

щодо якості та/або кількості надання послуг з ___________________________________

___________________________________________________________________________,

зокрема, стосовно ___________________________________________________________
(інформація про ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості послуг)

___________________________________________________________________________

у період з ___ __________________ 20 __ р.                  по ___ _______________ 20 __ р.

За результатами перевірки встановлено, що _________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Додатково: ____________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Вирішили _____________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Цей акт-претензію склали:

Виконавець комунальних послуг/управитель багатоквартирного будинку Споживач
_______________________________________

(найменування посади,

__________________________________

(найменування юридичної особи/

_______________________________________

прізвище, ім’я та по батькові)

__________________________________

прізвище, ім’я та по батькові)

_______________________________________

(місцезнаходження)

_______________________________________

_______________________________________

__________________________________

(місцезнаходження або місце проживання)

 

__________________________________

номер телефону _________________________ номер телефону ____________________
_______________

(підпис)

_______________

(підпис)

У разі неприбуття виконавця в установлений зазначеним договором строк для проведення перевірки кількісних та/або якісних показників або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії цей акт-претензія вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.

 

Споживач __________________________

___________________________________,

(прізвище, ім’я та по батькові)

що проживає за адресою
___________________________________

_______________

(підпис)

Споживач _________________________

__________________________________,

(прізвище, ім’я та по батькові)

що проживає за адресою
__________________________________

_______________

(підпис)

Окрім перерахунку розміру плати, управитель зобов’язаний сплатити штраф. Розмір штрафу зафіксований в договорі про надання послуг з утримання багатоквартирного будинку.

А тепер ще вишенька на торті, шановні читачі. Друкуємо перелік послуг, які мають надаватися чернівчанам, мешканцям своїх квартир.

Перелік  складових послуги з управління багатоквартирним будинком м. Чернівців

з/п

Найменування робіт, послуг Періодичність профілактич-ного обслуговування елементів будинків Періодичність виконання окремих робіт Крайні терміни ліквідації несправно-стей з моменту їх виявлення

(діб)

Примітки

 

1 2 3 4 5 6
1. Утримання спільного майна багатоквартирного будинку та прибудинкової території в тому числі:

 

       
1.1. Прибирання прибудинкової території:

 

       
1.1.1. Прибирання території   2 рази на тиждень    
1.1.2. Прибирання від снігу, посипання частини прибудинкової території, призначеної для проходу та проїзду, протиожеледними сумішами

 

  під час опадів снігу- постійно    
1.2. Прибирання сходових кліток   1 раз на тиждень    
1.3. Прибирання  підвалу, технічних поверхів та покрівлі

 

  2 рази в рік    

 

Продовження додатка 1

1 2 3 4 5 6
1.4. Технічне обслуговування ліфтів – самостійно або за договором субпідряду Відповідно до вимог   ГСТУ 36.1-001-97; 36.1-002-97;

36.1-003-98;

 36.1-009-99 та правил будови і безпечної експлуатації ліфтів

  1  
1.5. Технічне обслуговування внутрішньо будинкових систем:

 

       
  холодного водопостачання та водовідведення:

 

       
1.5.1. Технічні огляди 2 рази на рік (системи),

4 рази на рік (обладнання)

     
1.5.2. Усунення витоків в трубопроводах та їх сполученнях

 

    1  
1.5.3. Усунення засмічень в будинкових каналізаційних трубопроводах  та каналізаційних випусків     1  
1.5.4. Усунення течі водопровідних кранів і зливних бачків (перекриття подачі води)     1  
  теплопостачання:

 

       
1.5.5. Технічні огляди 2 раз в рік (весна – осінь)      
1.5.6. Випробування та регулювання систем централізованого опалення в загальнобудинкових мережах

 

  на початку  опалювального періоду 1  

Продовження додатка 1

1 2 3 4 5 6
1.5.7. Обслуговування елеваторних вузлів, ІТП

 

  на початку  опалювального періоду і за необхідністю    
1.5.8. Усунення витоків в трубопроводах, приладах та арматурі     негайно (перекриття подачі теплоносія) та виконання робіт впродовж 12 год.  
  зливової каналізації:        
1.5.9. Технічні огляди двічі на рік (навесні та восени)      
1.5.10. Позачергові огляди Після злив, великих снігопадів і сильних вітрів      
1.5.11. Усунення засмічень систем організованого водовідводу елементів зовнішнього упорядження (ринв, водостічних труб, воронок, колін та інше)     5  
1.5.12 Усунення засмічень систем організованого водовідводу елементів внутрішнього водостоку     1  
1.6. Дератизація – самостійно або за договором субпідряду 4 рази на рік згідно з графіком      
1.7. Дезінсекція – самостійно або за договором субпідряду 1 раз на рік згідно з графіком      
1.8. Обслуговування димових каналів та вентиляційних каналів  – самостійно або за договором субпідряду:        
1.8.1. обслуговування димових каналів   2 рази на рік    
1.8.2. обслуговування вентиляційних каналів   1 раз на рік    

 

Продовження додатка 1

1 2 3 4 5 6
1.9. Технічне обслуговування мереж електропостачання та електрообладнання, а також інших внутрішньобудинкових інженерних систем (у разі наявності)        
1.9.1. Відкриті лінії електромереж, інших внутрішньобудинкових інженерних систем (технічні огляди)

 

4 рази на рік (щокварталу)      
1.9.2. Приховані електромережі і електропроводка в сталевих трубах (технічні огляди) 2 рази на рік (навесні та восени)      
1.9.3. Заміна перегорілих електроламп (1 лампа на світлову точку)

 

  1 раз в квартал    
1.9.4. Ліквідація несправностей електромереж і обладнання аварійного характеру: коротке замикання та ін. (відключення електроживлення)

 

    негайно  
1.9.5. Те ж, неаварійного характеру (відключення електроживлення)

 

    1  
2. Поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку:        
2.1 конструктивних елементів:        
2.1.1. покрівлі:        
2.1.1.1. Технічні огляди 2 рази на рік (навесні та восени)      
2.1.1.2. Позачергові огляди Після злив, великих снігопадів і сильних вітрів      
2.1.1.3. Збиття бурульок, очищення покрівель від снігу і наледі   в зимовий період постійно    

 

Продовження додатка 1

1 2 3 4 5 6
2.1.1.4. Ремонт водостічних труб і жолобів (не менше 3% в рік від протяжності мереж)   за необхідністю  1 раз на рік    
2.1.1.5. Частковий ремонт покрівлі із рулонних матеріалів (не менше 8% площі покрівлі будинку, під’їзду в рік)   за необхідністю  1 раз на рік    
2.1.1.6. Вибірковий ремонт металевої, шиферної покрівлі із заміною (не менше 2% площі покриття, в тому числі козирків,входів в під’їзди і підвали)   за необхідністю  1 раз на рік    
   2.1.1.7. Вибірковий ремонт черепичної покрівлі  із заміною (не менше 0,5% площі покриття)   за необхідністю  1 раз на рік    
  2.1.1.8. Ліквідація виявлених несправностей:        
  2.1.1.8.1. м’якої покрівлі (заходи з запобігання заливу квартир)     5  
 2.1.1.8.2. металевої, шиферної або зі штучних матеріалів покрівлі (заходи з запобігання заливу квартир)     1  
2.1.2. стін фундаментів та інших кам’яиих, бетонних та залізобетонних конструкцій:        
2.1.2.1. Технічні огляди 2 рази на рік (навесні та восени)      
2.1.2.2. Позачергові огляди цоколю, стін фасадів, підвальних приміщень житлових будинків Після стихійних лих і аварій      
2.1.2.3. Ремонт парапетів, фронтонів, цегляних стін, стовпів, цоколю і фундаментів, входів у під’їзди, підвали, сміттєзбірників (при наявності) (не менше 1% від об’єму в рік)   за необхідністю  1 раз на рік    
2.1.2.4. Усунення несправностей герметизації конструкцій інженерних вводів   за необхідністю постійно    
2.1.2.5. Відновлення окремими місцями відмостки, що просіла біля будівлі (не менше 1% від об’єму в рік)   за необхідністю  1 раз на рік    

 

Продовження додатка 1

1 2 3 4 5 6
2.1.2.6. Ліквідація втрати зв’язку окремих цеглин з кладкою зовнішніх стін, що загрожує безпеці людей   за необхідністю постійно 1(з негайним огородже-нням небезпечної зони  
2.1.3. будівельних частин ліфтів     1 раз на 8 років  
2.1.4. оголовків димових та вентиляційних каналів (не менше 2% від об’ємів в рік)   за необхідністю  1 раз на рік    
2.1.5. дерев’яних конструкцій і столярних виробів:        
2.1.5.1. Технічні огляди двічі на рік (навесні та восени)      
2.1.5.2. Укріплення та ремонт крокв, мауерлату та обрешіток (не менше 0,5% від площі покрівлі в рік)   за необхідністю  1 раз на рік    
2.1.5.3. Ремонт дверей та вікон на входах в під’їзди (підвали, горища, виходи на покрівлі, тощо) та на сходових клітинах (не менше 2% від площі в рік)   за необхідністю  1 раз на рік    
2.1.5.4. Усунення  несправностей заповнень вікон і дверей (зірвані створи  і розбите скло віконних рам,  дверних полотен, вітражів):

– в зимовий час

– в літній час

     

 

 

1

5

 
2.2. внутрішньобудинкових систем:        
2.2.1. холодного водопостачання та водовідведення:        
2.2.1.1. Ремонт окремих ділянок трубопроводів (не менше 4% від протяжності в рік) з заміною фасонних частин труб   за необхідністю  1 раз на рік    
2.2.1.2. Ремонт і заміна запірної та регулювальної арматури  засувок, кранів тощо (не менше 4% від кількості в рік)   за необхідністю  1 раз на рік    

 

Продовження додатка 1

1 2 3 4 5 6
2.2.1.3. Ремонт теплової ізоляції (не менше 4% від протяжності в рік)   за необхідністю  1 раз на рік    
2.2.2. централізованого опалення:        
2.2.2.1. Ремонт із заміною окремих ділянок трубопроводів (не менше 4% від протяжності в рік)   за необхідністю  1 раз на рік    
2.2.2.2. Ремонт і заміна запірної та регулювальної арматури  засувок, кранів тощо (не менше 5% від кількості в рік)   за необхідністю  1 раз на рік    
2.2.2.3. Ремонт теплової ізоляції (не менше 10% від протяжності в рік)   за необхідністю  1 раз на рік    
2.3. зливової каналізації:

 

       
2.3.1. Ремонт окремих ділянок трубопроводів (не менше 4% від протяжності в рік)

 

  1 раз на рік    
2.4. мереж електропостачання та електрообладнання та  інших інженерних систем   1 раз на рік    
2.4.1. Ремонт зовнішньої та внутрішньої електропроводки (окрім квартирної) (не менше 2% в рік від протяжності мереж)

 

  1 раз на рік    
2.4.2 Дрібний ремонт і заміна групових розподільчих  та запобіжних щитків та перехідних коробок з частковою заміною (не менше 5% в рік)

 

  1 раз на рік    
2.4.3. Встановлення та заміна вимикачів та патронів (не менше 5% від кількості в рік)   1 раз на рік    
2.4.4. Ремонт інших інженерних систем

 

  1 раз на рік    
2.5. Дитячих  та спортивних майданчиків

 

  1 раз на рік    

 

Продовження додатка 1

1 2 3 4 5 6
3. Оплата послуг щодо енергопостачання спільного майна багатоквартирного будинку:        
3.1. Освітлення місць загального користування і підвалів та підкачування води       Розрахунок за фактично спожиту електроенергію або відповідно до норм затверджених МіськРЕМ
3.2. Електроживлення ліфтів       Розрахунок за фактично спожиту електроенергію або відповідно до норм затверджених МіськРЕМ
4. Винагорода управителю       % від витрат послуги з утримання будинку та прибудинкової території

 

Примітка: прибирання прибудинкової території розраховувати як вартість прибирання загальної площі прибирання по лоту,  поділена  на загальну прощу квартир та нежитлових приміщень, які є у власності у співвласників для отримання вартості  таких робіт на 1 кв. м площі, що є у власності.

Користайтесь своїми правами – тільки так можна стати господарем свого будинку і свого міста!!!

Людмила Лебединська,  «Версії»

 

 

 

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *