Банки – на поміч: Переваги зберігання грошей на банківському депозиті

 

банки1

Тримати гроші вдома (під матрацом, серед книжок на полиці, у схованці) чи на депозиті? Таке питання завжди хвилює людину, що має якісь грошові накопичення. Для остаточного вибору слідпроаналізувати всі «за» та «проти» кожного з cпособів зберігання коштів.

 Найбільшими недоліками тримання грошей удома є їхня незахищеність перед незаконним заволодінням третіми особами (пограбування), перед інфляцією (гроші мають здатність поступово втрачати свою цінність з плином часу), перед можливістю фізичного знищення (готівкові гроші можуть відсиріти, порватися, згоріти чи змокнути у форсмажорних обставинах). До того ж, якщо в людини є постійний доступ до грошових накопичень (як то кажуть, «гроші постійно під рукою»), може виникнути бажання їх нераціонально витратити.

Якщо ж кошти перебувають на банківському рахунку, людина отримує воднораз багато переваг, зокрема:

– отримання відсотків (дивідендів) за банківським депозитним вкладом.Отримуючи відсотки за вкладом, клієнт банку не лише нівелює вплив інфляції, але й досить непогано заробляє. На сьогодні відсоткові ставки на депозити в національній валюті (22-23%) на порядок вищі за вклади у іноземних валютах (11-12%).

– захищеність грошей від крадіїв.Тримаючи гроші на банківському рахунку, людина униможливлює їхню крадіжку. Окрім того, банківські технології сьогодні захищають кошти клієнтів від можливих шахрайських дій третіх осіб завдяки багаторівневій системі захисту.

–захищеність вкладників від банкрутства фінансової установи.

Як правило, великі та надійні банки є учасниками Фонду гарантування вкладів, який в свою чергу гарантує відшкодування коштів клієнтам за їхніми вкладами та відшкодовує кошти в розмірі вкладу, включаючи відсотки, у випадку банкрутства фінустанови.

– віддаленість грошей.Якщо кошти перебувають на рахунку в банку, рідше виникає бажання ними нераціонально скористатися, в тому числі через небажання втратити частину прибутку (відсотків) через дострокове розірвання депозиту.

– можливість «непомітного» накопичення грошей.Завдяки відкриттю так званого вкладу «Скарбничка», можна непомітно для себе накопичити значну сумму грошей шляхом автоматичного та регулярного переказу частини коштів (фіксованої чи певного відсотку від суми) від власних надходжень (заробітної плати, пенсії, стипендії тощо) чи, навпаки, витрат.

Отже, вибір однозначно на користь банківського депозиту.

Стосовно ж вкладів у ПриватБанку наведемо ще кілька переваг для наших вкладників:

–усі види вкладів у ПриватБанку клієнти можуть поповнювати, при чому, робити це кількома способами: *через термінали самообслуговування банку; *регулярним платежем з Картки для виплат, особистої картки або з іншого рахунку, відкритого у ПриватБанку; *через Інтернет-банк «Приват24»; *за безкоштовним телефоном 3700; *у будь-якому відділенні Приватбанку вусій Україні. При цьому через термінал самообслуговування Ви можете поповнити свої вклади, оформлені не тільки в гривні, але й у доларах чи євро;

– клієнти можуть оформлювати вклади, поповнювати їх і керувати своїми депозитами за допомогою Інтернет-банку Приват24. Для цього достатньо зареєструватися (безкоштовно) на сайті http://privat24.ua;

– легка зміна валюти вкладу: клієнти можуть переоформити свої вклади в іншій валюті зі збереженням усіх раніше нарахованих процентів. Така можливість доступна тільки резидентам України;

– отримання інформації за вкладом в SMS: клієнти можуть в будь-який час дізнатися про стан своїх заощаджень на депозиті. Для цього потрібно надіслати зі свого мобільного телефону SMSіз номером рахунку депозиту або останніми 4 цифрами картки «Електронна ощадкнижка» на номер 10060. В SMS-повідомленні від банку клієнт отримає баланс свого вкладу;

– зняття відсотків за вкладом без відвідування банку: відсотки за вкладом банк зарахує на будь-яку платіжну картку клієнта, і він зможе одержувати їх у зручний час у мережі банкоматів вусьому світі. Клієнт може також розплатитися цією картою в торгових точках;

–обслуговування в будь-якому відділенні: тепер клієнти можуть здійснювати всі операції за своїми депозитами (оформлення, поповнення, отримання відсотків, закриття) у будь-якому відділенні ПриватБанку вусій Україні;

–оформлення довіреності: у відділенні банку можна безкоштовно оформити довіреність на право розпоряджатися своїм вкладом. Довіреність можна оформити як для нового вкладу, так і для вже діючих.

Вадим ШУМЕЙКО, керівник регіонального прес-офісу ПриватБанку

ПОВЕРНІТЬ НАШІ ГРОШІ!
або Як забрати депозит з проблемного банку

Однією з функцій Національного банку, відповідно до Закону України «Про Національний банк України» є здійснення банківського регулювання та нагляду за діяльністю банків на індивідуальній та консолідованій основі. А головною метою банківського регулювання та нагляду є безпека та фінансова стабільність банківської системи, захист інтересів вкладників і кредиторів. Разом з цим, функції Національного банку України не передбачають розгляду ним спорів між банком і його клієнтом. Розгляд спорів за цивільно-правовими договорами здійснюється, відповідно до ст. 16 Цивільного кодексу України, в судовому порядку.
Отже, якщо Банк не виконав умови укладеного з клієнтом договору банківського вкладу (депозиту) і клієнт вважає, що його права та охоронювані законом інтереси порушені, то, за законодавством України, він вправі звернутися за їхнім захистом до суду.
Щодо повернення коштів з проблемного банку, відповідно до Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», цей Фонд гарантує кожному вкладнику учасника (тимчасового учасника) цього Фонду відшкодування коштів за його вкладами, включаючи відсотки, в розмірі вкладів на день настання недоступності вкладів, але не більше 200 тис. грн. за вкладами в кожному з таких учасників.
Механізм повернення грошей такий: якщо фінустанова стає неплатоспроможною, НБУ вводить у ній тимчасову адміністрацію. Наступного дня після прийняття такого рішення Нацбанк ставить до відома Фонд гарантування вкладів. Під час роботи тимчасової адміністрації вкладникам повертають тільки ті депозити, термін яких закінчився, та кошти зі звичайних рахунків. Якщо такого заходу недостатньо, НБУ розпочинає процедуру ліквідації банку. Протягом трьох днів від цього моменту фонд отримує дані про всіх вкладників, а через тиждень після прийняття рішення про ліквідацію вкладникам починають повертати депозити через банки-агенти. Куди саме треба звертатися, вкладник дізнається після того, як подасть усі необхідні документи і представники Фонду визначаться із порядком виплати грошей.
Наталія ЯНІШЕНА, заступник начальника відділу банківського нагляду Управління НБУ в Чернівецькій області

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *