Сльози, біль і гнів – колискова для маляти під час війни звучала в органному залі

Її написала та виконала львівська піаністка Оксана Стечишин, сольний концерт якої відбувся наприкінці пасхального тижня в залі органної та камерної музики Чернівецької обласної філармонії імені Дмитра Гнатюка. Програма цього вечора молодої пропагандистки неповторної української музики складалася з творів Мирослава Скорика, Василя Барвінського та власне самої солістки. Тож спершу перейдіть за посиланням і послухайте її колискову «Спи, моя ластівко» і ви, безперечно, захочете дізнатися про цю талановиту виконавицю якомога більше.   

https://youtu.be/r_JPHvJTfKw

Піаністка й композиторка Оксана Стечишин має доволі широке поле діяльності: лекторка, автор трьох збірок обробок українських пісень, лауреатка міжнародних та всеукраїнських конкурсів. Здобула перемогу у конкурсі-фестивалі «Répertoire pianistique moderne» (2018 р., Франція), стала дипломанткою «International piano competition Citta di Acquaviva delle Fonti» (2018 р., Італія), 2019-го року – ІІ премія на Міжнародному конкурсі «Merci, maestro!» (Бельгія), а також ІІІ премія на всеукраїнському конкурсі ім. Сергія Прокоф’єва (Україна). А далі роки стали ще пліднішими: 2020-ий – І премія на міжнародному конкурсі «JISKRA 2020 piano competition», I премія на міжнародному онлайн-фестивалі в Іспанії; 2021-ий Гран-прі на Канадсько-українському фестивалі для талановитої молоді, а також Гран-прі на Міжнародному конкурсі «Talents of 21 Century» (Болгарія).

Оксана Стечишин брала також участь у численних майстер-класах у відомих педагогів, таких як Жан-Бернар Поммьє, Девід Ватерман, Володимир Ашкеназі. Зараз дівчина є магістрантом Львівської національної музичної академії ім. М. Лисенка (клас професорки Оксани Рапіти).

Уперше в Чернівцях Оксана Стечишин виступала восени минулого важкого року разом зі своїми львівськими колегами – Христиною Бенюк (ф-но) та Віталієм Дворовим (орган). Тоді програма «В обіймах драми і танцю» настільки сподобалось публіці, що виконавців тричі викликали на біс.

Для нового виступу цього року були заплановані: прелюдія, хорал і фуга h-moll Сезара Франка, соната для фортепіано Cis-dur Василя Барвінського, та знаменита партита №5 Мирослава Скорика. Це доволі масштабні за тривалістю твори, тому за вказівкою організаторів концерту у програму довелося внести зміни.

Скорочення виступу, на жаль, було не єдиним випробуванням артистичної мужності піаністки. Того ж дня, коли відбувся  концерт Оксани Стечишин, у залі філармонії проходив виступ академічного камерного хору «Чернівці» з програмою «The Sound of Music — музика з кінофільмів і не тільки». Цей збіг подій обернувся тим, що публіка на концерті піаністки була малочисельною. Та після виступу Оксани гучні оплески вдячних слухачів компенсували всі ймовірні її мінорні настрої.

…Вечір розпочався партитою №5 Мирослава Скорика, частини якої не тільки контрастні за змістом, але й різні за жанрами. Оксана Стечишина виконала цей технічно складний твір винятково точно, впевнено і блискуче. Дуже сподобалися динамічні нюанси в частинах партити – «Вальс» та «Арія».

Концерт продовжився твором Василя Барвінського – прелюдія № 4 b-moll, знана за жанровим підзаголовком «Хорал». У цьому творі явно відчутний імпресіоністичний колорит, недарма композитора називають «Українським Дебюссі». Інтерпретація піаністки справила чудове враження, бо відзначилась прекрасним попаданням у стиль.

У наступних творах Оксана Стечишин постала перед публікою як композиторка. Кожна з чотирьох її прелюдій була виконана неймовірно емоційно та проникливо. Складалось враження ніби слухаєш музику до кінофільмів, деінде  вловлювались знайомі пісенні мотиви.

Перед останнім номером концерту – колискової «Спи, моя ластівко» – виконавиця розповіла про історію його створення. Твір написала в березні 2022 року – це була реакція душі композиторки на жахливу, страшну в своїй несправедливості загибель дітей внаслідок повномасштабного військового вторгнення рашистів. Голос Оксани Стечишин під супровід фортепіано зворушив своєю теплотою і незвичним тембром. https://youtu.be/r_JPHvJTfKw

…Абсолютно в кожному творі піаністка продемонструвала винятково тонке почуття стилю, надзвичайно чистий і акуратний звук, чудову обробку динамічних та інтонаційних нюансів.

Отож, зміни в програмі концерту обернулися на краще, виступ не затягнувся, публіка не втомилась, бажання нової зустрічі з виконавицею посилилось.

Ольга Габор, музикознавиця

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *