«Залізниця нині – найнебезпечніший транспорт»

 

 

«Залізниця нині – найнебезпечніший транспорт»

Цю фразу почула від людини, яка тривалі роки обіймає не останню посаду на залізній дорозі у Чернівцях.  Йшлося, зокрема, і про те, що на окремих перегонах не вистачає рейок. (!!!)  Написати ж мені про це не випадало, бо усвідомлювала: назвавши посаду і прізвище цього працівника, залишу його без роботи.

Та ось цими днями на Економічній правді з’явилася публікація; «Повний провал»: УЗ провалила ремонт і роботи з утримання колій – менеджер». У ній заступник директора департаменту комерційної роботи УЗ Валерій Ткачов написав про те, що  основною причиною аварій та частих випадків сходження поїздів із рейок  є повний «провал» у проведенні ремонтних робіт і робіт з утримання верхньої будови колії, залізничної інфраструктури в цілому. І розмістив повідомлення на Facebook. Ось цитати із цієї публікації:

«Хто винен? У чому причина сходжень? Чому все частіше ми чуємо в ЗМІ інформацію про аварії на мережі Укрзалізниці? Може у нас партизани завелися?

На мій суб’єктивний погляд, основна причина аварій – повний провал у проведенні ремонтних робіт і робіт з утримання верхньої будови колії, залізничної інфраструктури в цілому. Зношена інфраструктура просто не витримує робочого навантаження»,– підкреслив Ткачов.

За його словами, ремонти верхньої будови не робляться тому, що немає фінансування, не закуповуються запчастини, УЗ нічим ремонтувати шляхи.

«Ось і отримуємо! Ви знаєте, скільки рейок було закуплено УЗ до серпня 2021р.? Аж цілих 130 тн на всю мережу УЗ! Це тонн, не тисяч тонн.

Я порився в статистиці і виявив цікаві цифри. У 2012 р. Укрзалізниця закупила близько 110 тис т рейок, у більш-менш стабільні роки – 2013, 2016-2018 рр – річна закупівля рейок коливалася в діапазоні 35-44 тис. т у рік. Навіть у важкий період військової агресії 2014-2015рр. закуповувалося 10-30 тис т у рік. У 2019 р. закупівля рейок знизилася до 17,5 тис т, у 2020 р. до… 12 200 т. І нарешті до серпня 2021р закуплено всього 130 т!», – обурюється він.

Ткачов зазначив, що річний обсяг закупівлі рейок для потреб УЗ ніяк не корелює з одержуваним фінансовим результатом компанії: при загальному збитку в 0,5 млрд грн за підсумками 2018 року купили 40 тис. тонн рейок, а в 2019 році при отриманому прибутку 2,429 млрд грн. було закуплено лише 17,5 тис тонн рейок.(виділено «Версіями»)

«Протягом останніх трьох років ситуація із закупівлею рейок виглядає катастрофічною! При необхідному річному споживанні УЗ рейок в обсязі 50-100 тис тонн, щорічно закуповується мізер.

І нестача рейок – це тільки верхівка айсберга! Хронічно недофінансовуються всі основні засоби УЗ, зростає їх фізичне і моральне зношення», – резюмував заступник директора департаменту комерційної роботи УЗ Валерій Ткачов.

Нагадаємо, пише Економічна правда, на Львівській залізниці стався схід 13 вагонів вантажного поїзда «Клепарів – Батьово», що перевозив щебінь та залізну руду.

 

Здавалося б, після такої публікації керівництвом Укрзалізниці мали би зайнятися якщо не СБУ, то поліція. Адже йдеться про безпеку громадян України та перевезень вантажів. І це ж у період війни! Та правоохоронні органи держави ця ситуація чомусь не зачіпає – реакції ж бо нема?!.

А що керівництво УЗ? Воно, мабуть, чекає, доки вагони з пасажирами не полетять шкереберть?!. І тільки тоді всі кинуться перевіряти залізницю,та буде пізно. Втім, по-іншому в нас і не буває…

«Версії»

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *