На 2015 рік Буковині з омріяних 90 млн. грн. на дороги виділили 55 млн. грн. з «хвостиком», – наголосив на прес-конференції начальник Служби автомобільних доріг області Ігор ГАХ. Він же розповів, куди й на що підуть ці гроші. Левову частку – трохи більше 20 млн. грн. – призначено на «ямковий» ремонт дорожнього покриття.
Коли називають багато цифр, варто зайнятися простою арифметикою. Загальна площа «ямок» на дорогах Буковини – себто більших або менших ділянок, які потребують ремонту – сягає, зі слів Ігоря В’ячеславовича, за 190 тис. кв. м. За середньої вартості ремонту квадратного метру «ямок» у 200 грн. на повну ліквідацію їх потрібно мінімум 38 мільйонів – це якщо не чіпати інших потреб з утримання доріг і безпеки руху, а також обставин чисто кримінального характеру… Тобто за відведені 20 млн. грн. можна залатати половину наявних ямкових площ. І, в ідеалі, за два роки вирішити, нарешті, проблему ямок?
В ідеалі можна будь-що. А з ямками, як показує життя, не все так просто. Середній вік «заплатки» – від року до 2-3 тижнів (!). Зазвичай асфальт на наших дорогах сходить разом зі снігом. Отож, чи пощастить, передбачити аж ніяк не можна. І це – за сприятливого сценарію, коли ремонт виконуватиметься за сухої погоди, якісно і з якісних матеріалів, а гроші надходитимуть точно за графіком. До речі, нині – мабуть, уперше від появи ямок на дорогах Буковини, з ініціативи нинішнього прем’єра і нашого земляка Арсенія Яценюка, фінансування потраплятиме до області не у сніжному чи мокрому грудні – щоби виконати запланований обсяг робіт було нереально і гроші повернулися до казни як «неосвоєні» – а протягом року – за графіком.
Напередодні нинішнього Великодня ямковість на дорогах Буковини ліквідована вже на 5 тис. кв. м. (щоправда, не сказано, за який період). Залишається десь 185 тис. кв. м, об’їжджаючи які, водії завжди згадують «незлим , тихим словом» і службу автомобільних доріг, і уряд.
Лариса ХОМИЧ, «Версії»