Учні, які вчаться у таких закладах, ще закінчать навчання за старою програмою. Однак майбутні першокласники вже підуть до звичайних шкіл за місцем реєстрації і без вступних конкурсів. За новим законом “Про освіту”, конкурсний відбір до 1 класів не проводитиметься для дітей, які належать до території обслуговування школи.
Не буде спеціалізованих шкіл, набір буде відбуватися без конкурсний, на підставі заяв батьків. В першу чергу будуть зараховуватися дітки, які проживають у даному мікрорайоні. Окрім того, школи мають можливість створювати окремі класи з поглибленим вивченням певних предметів, в тому числі, іноземних мов.
Про це розповіла міністр освіти Лілія Гриневич в інтерв’ю “Українській правді. Життя”.
За словами Гриневич, батьки хочуть, щоб їхні діти вчитися у так званих хороших школах. А хорошими вважаються ті навчальні заклади, де поглиблено вивчають іноземні мови. Тому у нових навчальних планах МОН буде збільшувати кількість годин іноземних мов у всіх школах.
“Кожна дитина, як потенційний громадянин країни, яка буде в Європейському Союзі, мусить вільно володіти однією, а краще двома мовами Євросоюзу”, – сказала Гриневич.
На цей крок у відомстві підуть також для того, аби налагодити процедуру конкурсного відбору до перших класів.
“Це дуже важке питання, і ми ще докладно випишемо цю процедуру в законі “Про загальну середню освіту”. Ми сподіваємося внести цей закон до парламенту навесні 2018 року. На мою думку, проведення конкурсу між дітьми 6-річного віку абсолютно неефективне, тому що воно не перевіряє цю дитину, а перевіряє її доступ до тих питань, які заготували для цього конкурсу, і знання правильних відповідей на них”, – пояснила Гриневич.
Якщо охочих навчатися у певному класі буде більше, ніж місць, діти з території обслуговування школи матимуть першочергове право на зарахування до неї.
“Далі ми змушені взяти на себе це невдячне завдання і виписати принаймні правила проведення такої співбесіди з дітьми, на основі якої можна приймати рішення, зараховується ця дитина чи ні. У різних країнах є дуже різні підходи до цього питання. Один з найбільш поширених підходів у такому випадку – це лотерея”, – пояснила міністр.
За словами Гриневич, для того, щоб виключити корупційні ризики, щоб виключити тенденційний підхід при оцінюванні дитини, коли вона не може написати в рівних умовах тест – тоді, якщо є, наприклад, 5 вільних місць, на які претендує 20 дітей, то розігрується лотерея. Оскільки можуть траплятися випадки, коли дітей з території обслуговування школи більше, ніж вона може прийняти, МОН планує стимулювати органи місцевого самоврядування будувати соціальну інфраструктуру.
Наразі реформою не задоволені і батьки, і вчителі спеціалізованих шкіл, адже кількість викладацьких годин у них має зменшитись. Якщо у школах після набору залишаться вільні місця, дирекція зможе приймати дітей і з сусідніх районів. Гімназій та ліцеїв реформа не стосується.