Діалог з природою просто неба в етюдах Юрія Гушкевича
Пленер, як відомо, — це живопис з натури. Водночас це й мистецька техніка малювання на свіжому повітрі, а не в майстерні. Головну мету пленерного живопису вирізняє передача в картині стрімких змін в природі.
Йдеться про те, щоби приділити увагу багатству кольору, а також виразності світла та повітряного середовища, які стрімко змінюються у природі. Найголовніше — як ловити красу, що повсякчас вислизає, та як зловити на полотно неповторний дух цього місця…
Пленер – це творча лабораторія багатьох чернівецьких митців, де народжуються яскраві творчі ідеї.
А цьогоріч Чернівецька організація НСХ України була співорганізатором Всеукраїнського художнього пленеру “Лавандова мрія 2025”, який відбувався на Буковині у червні. Відтак на лавандових ланах села Білівці на Хотинщині та інших живописних куточках регіону побували й члени нашої організації: Іван Гуцул, Юрій Гушкевич, Ольга Дідик, Дмитро Кравець, Анна Сушарник, Анатолій Фурлет, Андрій Холоменюк, Ігор Юр’єв.
Юрій Гушкевич. Білівці
Ті незабутні літні дні від ранкових серпанків і до сутінків, коли сонце заходить за обрій, художники присвятили діалогу з натурою. Адже саме просто неба з’являються швидкі етюди, в яких митці вловлюють найменші зміни настрою природи.
Саме такі пленерні замальовки з лавандовими ароматами привіз й активний учасник цьогорічної мистецької події голова Чернівецької організації НСХУ Юрій Гушкевич. Буковинський митець максимально приділив увагу швидким змінам кольору та світла в природі задля загострення емоцій та передачі настрою у своїх пейзажних етюдах.
Митець тонко підмічає колір лаванди та різноманітність його відтінків залежно від стану ніжного фіолетового тону з рожевим миготінням до легких блакитних та рожевих сплесків.
Юрій Гушкевич. Краєвид у Білівцях
У похмурий і вогкий день впевнений мазок пензля митця фіксує темно-бузкові лавандові простори притишеними й нерухливими. Адже колір квітів лаванди змінюється залежно від освітлення та вологості повітря.
Юрій Гушкевич. Лаванда в Білівцях
Юрій Гушкевич. Поле лаванди
Юрій Гушкевич. Село Білівці
Полум’яні лавандові долини оспівані в пейзажних етюдах Юрія Гушкевича у властивій його пленерним краєвидам манері — це гра різноколірних мерехтливих фіолетових відтінків, які в природі є неймовірно прекрасними. А метою автора є фіксація моменту власного захоплення їхніми тонкими тональними та колірними поєднаннями.
Відвідав Юрій Гушкевич і Хотин, де збагатив свій пленерний доробок низкою архітектурних мотивів.
А в серпні прагнення нових джерел натхнення привело Юрія Гушкевича до Міжнародного творчого табору “FOTOART 2025”, організованого Фондом Українських Гуцулів Румунії за фінансової підтримки Ради повіту Марамуреш.
Цей проєкт пропонував митцям унікальне середовище заповідної території Румунії у Марамуреських горах, де Юрій Гушкевич знаходив сповнене хвилювання натхнення серед чудодійної краси пейзажів.
Гори в Румунії
Тими днями, як і в попередні роки, Юрія Петровича особливо полонили зміни кольору, зумовлених дією сонячного світла й атмосфер, і він невпинно працював над етюдами. Погода сприяла багатим враженням від довколишнього різноманіття полисків чарівної зелені з тонкими відтінками разом з миготінням кольорових рефлексів на рухливих кронах дерев, на дзеркальній гладі річки або неймовірно емоційного впливу змін кольору неба…
Робота митця на відкритому повітрі повністю присвячена діалогу з натурою — від сходу сонця до м’якого вечірнього світла. Працюючи над швидкими етюдами, за якими будуть створені закінчені композиції вже в майстерні, художник вловлював момент, кожну зміну настрою природи, власні емоції, думку, часом миттєву…
Адже пленер — це час зосередження на творчій роботі та час народження нових ідей. Тому, оглядаючи пленерні етюди, з хвилюванням відчуваєш, що спостерігаєш за рухами душі художника!
Осінь в Яблуниці
Тетяна ДУГАЄВА, мистецтвознавиця, членкиня Національної Спілки художників України