Які санкції СОТ загрожують Україні за введення мита на автомобілі?

Із набранням чинності рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі про введення спецмита на імпортні авта, країни-члени СОТ можуть вжити аналогічні заходи до українських товарів. Юристи коментують, що таке рішення може розцінюватися як порушення зобов’язань у рамках СОТ. Статті 2 та 19 Генеральної угоди з тарифів і торгівлі встановлюють, що спеціальні захисні заходи можуть застосовуватися в результаті непередбачених обставин після проведення спеціального розслідування, якщо його результати показали, що зростання обсягу імпорту завдає (або загрожує завдати) серйозної шкоди галузі. Угода про захисні заходи СОТ не передбачає можливості автоматичного застосування штрафних санкцій до держави, яка ввела спеціальне мито. Водночас торгові партнери, яким завдано шкоду внаслідок дії спецмита, можуть вжити ряд відповідних заходів.

Так, Угодою про захисні заходи передбачено, що в разі їхнього введення Україна повинна забезпечити певні поступки, рівноцінні тому, що існували до введення спецмита. Тобто, необхідно або знизити ставки ввізного мита по інших категоріях товарів (крім авт), або бути готовими до підвищення ставок мита на український експорт.

Однак твердження, що члени СОТ, «потерпілі» від введення Україною захисних зборів на імпорт автомобілів, можуть в односторонньому порядку ввести санкції до імпорту українських товарів, є не зовсім вірним. Потерпілі від захисних заходів члени СОТ повинні підтвердити заявлені ними порушення в рамках процедури врегулювання суперечок. Інакше їхня одностороння відмова від поступок теж може розглядатися як порушення угод СОТ.

Руслан КОЗЛОВ, «ВЕРСІЇ»

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *