Ой, не ходи, Грицю, купувати до крамниці:

Обдурюють і обважують ледь не кожного другого буковинця

До Інспекції з питань захисту прав споживачів у Чернівецькій області на порушення своїх прав щодня скаржаться близько десятка буковинців. Найчастіше люди невдоволені якістю непродовольчих товарів. Щодо якості харчів звертаються рідше. Ймовірно, тому, що банка шпротів, яка несподівано виявляється простроченою, обходиться значно дешевше, аніж новенькі черевики, що розповзлися по швах після зустрічі з першою ж калюжею.

Втрачати кревно зароблені гроші ніхто не хоче, тож і шукають люди справедливості в Держспоживінспекції. Проте звернутися сюди зі скаргою – тільки половина справи. Її треба ще правильно оформити, – зауважив на прес-конференції начальник Інспекції з питань захисту прав споживачів у Чернівецькій області Віктор ЛАЩАК.

– Звертаючись до нас, люди часто-густо не можуть чітко відповісти, як називається магазин, де придбали товар, яка його адреса, – каже Віктор Лащак. – А для того, щоби в нас були підстави провести перевірку суб’єкта господарювання, в зверненні мають бути чітко зазначені його назва, місце розташування й викладена суть порушення.

Якщо ви придбали товар і не задоволені його якістю, вам потрібно звернутися спочатку безпосередньо до продавця, щоби зменшили ціну або безоплатно усунули недоліки, чи відшкодували витрати з усунення цих недоліків. У разі, якщо недоліки у придбанім товарі  суттєві, ви маєте право вимагати повернення грошей у повному розмірі чи обміну неякісного товару на відповідний якісний.

Добре, коли всі питання вдалося вирішити на рівні продавця. Якщо ж він не зреагував на ваше звернення, – а так найчастіше й буває – йдіть до Інспекції з питань захисту прав споживачів у Чернівецькій області (м. Чернівці, вул. Ватутіна, 6, телефон «гарячої» лінії: (0372) 52-72-02). Звернення до Держспоживінспекції має сенс тоді, коли ви маєте документ, що підтверджує купівлю-продаж товару – чек. Якщо товар на гарантії, не забудьте надати й гарантійний лист.

– Відповідно до законодавства про захист прав споживачів, ми можемо застосовувати до порушників як економічні, так і адміністративні санкції, – каже начальник Держспоживінспекції в області. – Економічні санкції стосуються безпосередньо самого суб’єкта господарювання, адміністративні ж – тієї посадової особи, з вини якої допущені ті чи інші порушення. Суми штрафів сягають від 17 до 3400 гривень, залежно від порушення.

Перевірка за зверненням громадянина може здійснюватися лише з тих питань, які зазначені у скарзі. Триватиме такий візит працівників Держспоживінспекції до вашого кривдника близько двох днів у разі, якщо стосується фізичної особи, якщо юридичної – до п’ятнадцяти. Фахівці перевірять наявність зазначення на упаковці складу продукту, дати виготовлення, терміну придатності, адреси виробника, а також відберуть зразки для подальшого дослідження в лабораторії.

– Інспектор проводить контрольну закупівлю, потім звіряє вартість товару за чеком з тією вартістю, яка вказана на цінниках, – розповідає Віктор Лащак. – У 70% проведених контрольних закупівель ми бачимо, що покупця так чи інакше обманюють: обважують, обраховують.

Від початку року Держспоживінспекція провела 240 перевірок. Штрафні санкції склали більше 1 млн. грн. Порушення виявлені в 75% перевірених суб’єктів господарювання. Найбільше штрафних санкцій стосуються якості паливно-мастильних матеріалів.

Від серпня Держспоживінспекція розпочала перевірки за ще одним напрямком – ринковим наглядом: перевіряється не певний суб’єкт господарювання, а конкретний товар. Інспектори досліджують його походження аж до виробника та експортера. В разі незадовільної якості товару, Інспекція має право призупинити реалізацію товару, змусити продавця повернути його виробнику, зняти з виробництва.

Любов НЕЧИПОРУК, «Версії»

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *