Довідники – лоції у навчанні, справі та бізнесі

Той, хто володіє інформацією, володіє світом. І навряд, чи знайдеться у Чернівцях ще людина, в якої її було б більше, ніж в Андрія КОНДРАТЬЄВА – директора ТОВ «Золоті сторінки – Захід». У цьому легко переконатися, зайшовши на сайт www.cv.goldenpages.ua, який є регіональним ресурсом з найбільшою базою даних. Саме тому Андрій Валентинович і потраив «під приціл» нашої рубрики. Тим паче, що своє головне завдання він бачить не в тому, щоби збирати інфрмацію, а щоби ділитися нею.

– Андрію Валентиновичу, якщо мені не зраджує пам’ять, ви були одним із перших, хто запропонував подібну послугу буковинцям?

– Так, наш перший довідник побачив світ у 1996 році, сьогодні працюємо над 17-им випуском «Золотих сторінок», які стали – не побоююся пафосу – довідником №1 на Буковині. Бо більш точної та повної бази даних про регіональний бізнес просто не існує. У перші роки існування, зрозуміло, ми пропонували лише паперовий довідник, зараз на додаток до нього є потужний інтернет-ресурс. Стосовно якості інформації, хочу наголосити, що щороку ми обновляємо її, так би мовити, з нуля. На сайті оновлення відбувається раз на тиждень.

– На яких позитивах ви наголосили б іще?

– Хотілося б сказати про те, що сайт наш – суто діловий, без жодних, так званих, «развлєкаловок» і «завлєкаловок». Крім того, жодних проблем з пошуком.

– Що маєте на увазі?

– Ну, приміром, ви хочете дізнатися, де можна придбати меблі у Чернівцях. Якщо введете це запитання у будь-який глобальній пошуковій системі, то на першій сторінці пошуковик видасть вам великі «розкручені» в інтернеті підприємства Києва, Дніпропетровська, які вас, зрозуміло, не цікавлять. На нашому ж сайті ви отримаєте потрібну відповідь – перелік усіх меблевих магазинів саме міста Чернівці.

– Довідник 2012-го буде чимось різнитися від випусків попередніх років?

– Ми не стоїмо на місці, а постійно розвиваємося, як і саме життя: ми ж його продукт. Щороку певні вдосконалення вносяться у структуру довідника, пошуковий апарат. До речі, в цьому допомагає зворотній зв’язок: користувачі іноді надають дуже цікаві пропозиції.
А цього року, виходячи з того, що інформація вимагає дуже скрупульозного до себе ставлення, ми збільшили вимоги до неї. Віднині всі дані публікуватимуться винятково на підставі заповненої анкети з підписом керівника, завіреним печаткою.

– А як бути підприємцям, які працюють взагалі без печатки?
Той, хто працює без печатки, вказує номер запису про державну реєстрацію та дату її проведення. Без заповнення анкети ніхто не потрапить до довідника. Анкету ж можна роздрукувати із сайту, з останньої сторінки довідника за 2011-ий рік або ж отримати у нашого агента.

– Чи не ускладнюєте ви собі роботу? Можна ж просто уточнити все по телефону?

– Ускладнюємо, і йдемо на це свідомо. На жаль, ми стикаємося з, м’яко кажучи, легковажним ставленням до інформації з боку наших підприємців. Були випадки, коли працівник, що взяв слухавку і якому «нема коли розмовляти» каже, що в них нічого не змінилося, а потім виявляється, що підприємство змінило адресу, додало кілька нових видів діяльності і номерів телефонів. Ми на самому початку нашої діяльності зобов’язалися постачати лише достовірну інформацію, тому змушені запровадити такі жорсткі правила

Труднощі, проблеми?

– А як же без цього? Та в нашому бізнесі є специфічні проблеми, яких не мають цивілізовані країни. Там, скажімо, зареєструвалася фірма й одразу ж, тобто майже автоматично, керівник прагне зареєструвати її у всіх доступних базах даних та довідниках.

Натомість наші працівники на пропозицію заповнити анкету (безкоштовно!) неодноразово чули, приміром, від директорів магазинів таку фразу: «А нам цього не потрібно…». Уявляєте? Вперше у мене від здивування мову відібрало! Я просто не вірив своїм вухам! Хіба таке можливе, щоби магазин не потребував того, аби про нього знали?!. Нонсенс…

Ще одна із потужних вад – ставлення до реклами. У нас вона розглядається як розкіш, а не як необхідність. І це теж значна проблема, яка є наслідком елементарної бізнесової неграмотності підприємців. «Мені зараз не до реклами – нема грошей» – найчастіше, щоправда, подібне звучало у 1996-1998 роках. Хоча й нині це можна почути. Тоді як за поганих справ найперше треба зайнятися саме рекламою! Реклама приведе клієнтів, клієнти принесуть гроші – формула не нова, але дієва.

– Традиційне питання – плани на майбутнє?

– Розвиток, розвиток і ще раз розвиток. На початку наступного року – випуск чергового довідника «Перлина Буковини», оновлена версія сайту з додатковими можливостями. Зараз розробляємо ще один новий цікавий рекламно-інформаційний проект, презентація якого відбудеться також наступного року.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *