Як модернізується та розвивається Пенсійний Фонд

Серед головних реформ в Україні якось мало піариться реформування Пенсійного фонду України. Між тим, робота в цьому напрямку, зокрема в нас на Буковині, ведеться вже певний час і в деяких питаннях наша область навіть є лідером серед інших регіонів України. Про це у понеділок, 10 жовтня,розповів начальник Головного Управління ПФУ  в Чернівецькій області Михайло РОМАНІВ, представляючи  Стратегію модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року

Головні складові нової стратегії Пенсійного фонду України – якість обслуговування громадян, удосконалення управління фінансами Фонду, сучасні інформаційні технології, скорочення адміністративних видатків, прозорість та відкритість у роботі органів Фонду.

Всі підрозділи пенсійної служби в Чернівецькій області в числі перших у системі ПФУ почали працювати за принципом «єдиного вікна», за стандартами, яких прагне досягти пенсійна служба в Україні. На практиці зникли черги до «дільничних» фахівців фонду, пенсіонер може в лічені хвилини вирішити питання, з яким прийшов. Окрім «гарячих» телефонних ліній, вже освоєно такий сучасний вид зв’язку, як «скайп». Особливо зручно це для тих громадян, хто з якихось причин перебуває за межами області.  З багатьох питань громадян масово інформують за допомоги SMS-повідомлень.

Перевагами нової структури пенсійних органів, скорочення структурного ланцюжка між громадянином і керівництвом фонду є ефективний розподіл повноважень і сфер відповідальності. Особливо коли йдеться про перехід на централізоване фінансування пенсійних виплат через банки та пошту, що призвело до скорочення звітності, економії коштів на розрахунково-касове обслуговування і доставку виплатних відомостей, скорочення часу на зарахування коштів на рахунки пенсіонерів, посилення контролю за своєчасним зарахуванням і рухом коштів.

Наступний крок – відмова від стосів паперів, у яких захлиналися працівники, і формування електронних пенсійних справ. Коли оцифрування паперів буде завершене, «єдине вікно» стане дійсно єдиним по всій Україні, відпаде необхідність користуватися послугами лише пенсійного підрозділу за місцем проживання/реєстрації.

Серед головних напрямків Стратегії – вдосконалення управління фінансами Пенсійного фонду та легалізація зайнятості. Єдина електронна централізована система реєстрації та обліку трудових відносин (своєрідні електронні трудові книжки), обов’язкова для роботодавців і працівників запроваджується паралельно із моніторингом індивідуальних персоніфікованих даних застрахованих осіб про сплату внесків до Пенсійного фонду.

Михайло Романів розповів також, що фронт-офіси з обслуговування громадян (віддалені робочі місця працівників Фонду) зможуть функціонувати не тільки в управліннях Фонду, але й у центрах об’єднаних територіальних громад, якщо громади виявлять таке бажання.

Роз’яснив Михайло Васильович, на запитання журналістів, і поняття «дефіциту Пенсійного фонду», який виникає при підвищенні соціальних стандартів і має покриватися з бюджету. А ще запевнив, що нововведення у роботі Фонду жодним чином не впливатимуть на виплату пенсій: пенсіонери, як і завжди, отримуватимуть її вчасно та в повному обсязі.

Вл. інф.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *