Майже половина українських подружжів розлучається
Сумна цифра від Держстату змусила фахівців проаналізувати, що саме призводить до цього. Опитування проводилося в 110 населених пунктах у всіх областях України, окрім Автономної Республіки Крим. Соціологи визначили цілий комплекс причин. І однією з них став нерівномірний розподіл домашніх обов’язків. Соціологи стверджують, що майже у 70% сімей дружина є мало не єдиним виконавцем хатньої роботи.
Як дізналися із відповідей респондентів, усе впирається в значну диспропорцію у поглядах жінок та чоловіків на розподіл домашньої роботи та обов’язків з догляду за дітьми. Так, більше половини – 53,6% – жінок Чернівецької області, як і Західного регіону загалом, готові справедливо ділити порівну домашні обов’язки та догляд за дітьми. Цей показник є найвищим в Україні. Ще 27,7% жінок хотіли б віддати чоловікові якусь частину домашніх справ і розділити догляд за дітьми. Чоловіки ж, навпаки, здебільшого (48,4%) погоджуються взяти на себе лише трохи домашніх справ. І тільки 24% чоловіків (один з чотирьох) не проти поділити домашні обов’язки та догляд за дітьми порівну.
Питання сімейного щастя навіть не стоїть на порядку денному в більшості сімей. Відтак, як розповідає Павло Замостьян, в.о. Представника Фонду народонаселення ООН, в Україні широко розповсюджені ґендерні стереотипи, «які не дають жінці достатньо часу і не дають розвиватися в своєму професійному житті. Кампанія «Щастя у 4 руки» спрямована на те, щоби принаймні почати змінювати стереотипи поглядів на обов’язки чоловіків та жінок у шлюбі, адже з цього починаються всі решта проявів ґендерної дискримінації у суспільстві».
Разом – удвічі легше
Відомі люди в Україні розділяють цінності кампанії і готові власним прикладом доводити, що можна збудувати рівноправні стосунки в родинах.
«У мене складний графік, а у моєї дружини Юлі він такий, що інколи навіть доводиться працювати вдома, – розповідає про свою сім’ю Анатолій Анатоліч (Яцечко), ведучий ранкового шоу «Сніданок з 1+1», щасливий батько двох донечок. – Але ми вміємо домовлятись. Вважаю, що головне – це поважати одне одного. Вважаю чудовою ініціативою проводити в Україні кампанію «Щастя у 4 руки». І це є гарний урок на майбутнє для дітей – ми маємо слугувати прикладом».
Інформаційну кампанію «Щастя у 4 руки» Фонд народонаселення ООН в Україні проводить у співпраці з Міністерством соціальної політики України, починаючи з червня 2015-го і до кінця поточного року. Дослідження в рамках кампанії проводилося Київським міжнародним інститутом соціології як частина всеукраїнського дослідження «Думки і погляди населення України (Омнібус)». Загалом в рамках дослідження було проведено 2041 інтерв’ю з респондентами.
Але соціологічні опитування – це тільки частина з її заходів. В рамках проекту проводяться телепрезентації, публікуються інтерв’ю та інформаційні матеріали у ЗМІ у телепередачах, інтерв’ю для журналів, заходи із пресою для привернення уваги громадськості до теми сімейного щастя. В рамках кампанії працює веб-сайт zags.org.ua та фейсбук сторінка www.facebook.com/zags.org.ua. У п’яти містах розміщені сіті-лайти та біл-борди із соціальною рекламою.
Контактна особа:
Аліса Тимченко
+38 063 864 30 62
+38 067 214 39 31
Кампанія покликана привернути увагу до проблеми та запропонувати жінкам і чоловікам нові моделі поведінки у родині, зокрема розділяти домашні обов’язки порівну та закликати чоловіків використовувати свою відпустку для догляду за дитиною.
Аліса ТИМЧЕНКО, спеціально для «Версій»