Подання звітності в електронному вигляді

Подання звітності в електронному вигляді з використанням електронно-цифрового підпису

Сьогодні без бухгалтерського обліку практично жоден платник не може здійснювати господарську діяльність. А ведення фінансово-господарського обліку без використання комп’ютера та спеціалізованого програмного забезпечення – просто нереально.

Проте ще багато платників працюють за такою схемою:

За допомогою програмного забезпечення, яке використовується для ведення бухгалтерського обліку, формується звіт до різних фондів за лічені хвилини.
Заповнюються бланки форм звітності (автоматично або вручну).
Подається звіт особисто в паперовому вигляді до відповідного органу.
Працівники відповідного органу вводять отриманий від платника звіт до власної електронної бази даних.

Фактично сформований звіт в електронному вигляді двічі проходить процес перетворення: з електронного – в паперовий, а потім – знову в електронний. На все це витрачається багато зайвого часу як платника, так і працівників відповідних фондів.

Тому з 2007 року Пенсійним фондом України активно втілюється в життя дуже важлива робота по впровадженню нової форми взаємовідносин між страхувальником та Пенсійним фондом України – подання звітності в електронному вигляді з використанням електронно-цифрового підпису (ЕЦП).

З 1 січня 2010 страхувальники, у яких кількість застрахованих осіб більше десяти, обов’язково повинні подавати звіт і в паперовому, і в електронному вигляді. Подання звіту з використанням ЕЦП дає право страхувальнику не подавати додатково його в паперовому вигляді.

Ця нова форма взаємовідносин дозволяє значно зекономити робочий час як страхувальників, так і працівників Пенсійного фонду. Скорочення часу на підготовку звітів страхувальником та їх обробку спеціалістами Пенсійного фонду особливо важливе у зв’язку із запровадженням накопичувальної системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування. Основою накопичувальної системи є своєчасне надходження персоніфікованої інформації про перераховані кошти. Тобто йдеться про щомісячну звітність у системі персоніфікованого обліку, яка запроваджується з 1 січня 2010 року.

На сьогодні створені всі умови, які необхідні для подання страхувальником звітності в електронному вигляді з використанням електронно-цифрового підпису:

  • за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення, яке надається Пенсійним фондом України безкоштовно;
  • за допомогою платного спеціалізованого програмного забезпечення – Програмний комплекс “БЕСТ ЗВІТ ПЛЮС”;
  • за допомогою посередника через Веб-Портал Оператора електронної звітності “ZvitOperator”, використовуючи ключі ЕЦП АЦСК Державної служби зайнятості України (http://www.zvitoperator.com.ua).

Електронні звіти створюються та подаються страхувальниками у строки та за формою, встановленими Пенсійним фондом України для відповідних звітів у паперовій формі.

Усі електронні звіти з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним цифровим підписом страхувальника (його посадових осіб), накладеним за допомогою надійних засобів електронного цифрового підпису, створені та подані відповідно до Порядку № 7-7, згідно із законодавством є оригіналами, мають юридичну силу, зберігаються протягом строку, встановленого для аналогічних документів на папері, та можуть використовуватися як доказ в суді або під час розгляду інших суперечок.

Працівниками управлінь Пенсійного фонду України в районах Чернівецької області та м.Чернівці проводиться наполеглива інформаційно – роз’яснювальна робота серед платників щодо розширення кола платників, що подають звітність в електронному вигляді з використанням ключів електронно – цифрового підпису.

Станом на 1 грудня 2009 року 695 страхувальників Чернівецької області подали звіти до Пенсійного фонду України в електронному вигляді з використанням ключів ЕЦП.

Більш детальну інформацію про порядок подання звітності в електронному вигляді до Пенсійного фонду України ви можете отримати в управліннях Пенсійного фонду України, на веб-сайтах Пенсійного фонду України (http://pfu.gov.ua), Головного управління ПФУ в Чернівецькій області (http://pfu.cv.ua).

На даний час на території області діють представництва наступних акредитованих центрів сертифікації ключів:

  • Чернівецька філія ТОВ „Арт-мастер” (Центр сертифікації ключів «МАSТЕRКЕУ»), місто
  • Чернівці, вул. Комарова,13-А, готель “Черемош”, 7 поверх, офіс 728, тел. 54-53-61.
  • Центр сертифікації ключів товариства з обмеженою відповідальністю „Український сертифікаційний центр”, м. Чернівці, вул. Гайдара, 1-Е, оф.214, тел. 7-25-36, 54-69-61.

Сергій Соболєв, начальник управління персоніфікованого обліку, інформаційних систем та мереж Головного управління ПФУ в Чернівецькій області

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *