«До чого міліція, коли грім теля вбив?!»

Саме таке питання напрошується після ознайомлення з листом нашого читача Іллі Борденюка, який виявив у своїй домівці несправність газового лічильника, сам звернувся до газовиків з цією проблемою, а на нього наклали штраф у сумі майже 8,5 тисяч грн. До того ж, як з’ясувалося, у ненавмисному пошкодженні лічильника винні сусіди, угода в нашого читача укладена з «Чернівцігаззбутом» і той претензій до чоловіка не має, натомість судиться з ним ПАТ «Чернівцігаз», із яким у нього немає жодних офіційних стосунків!

 

«У жовтні 2016-го, коли ми запустили опалення, почали слідкувати за показами лічильника, – пише до редакції чернівчанин Ілля Борденюк, мешканець Садгори, який користується газом у приватному помешканні. – З’ясували, що він не працює. 24 жовтня поїхали в «Чернівцігаз» на вул. Винниченка, звідти нас спрямували до сервісної служби. Я особисто написав заяву про те, що лічильник несправний. Про це був зроблений запис у журналі, відповідно до якого на наступний день до нас відправили бригаду.

Бригада з двох осіб справді приїхала, зняла лічильник. З нього зливали воду, як з каструлі. Це позначено в акті: вода в лічильнику. Слюсар спитав, чи ми раптом не підключали газову колонку – а в нас її зроду не було! Тож відповів, що ні, ніколи. Після цього слюсар кудись телефонував і сказав, що хтось із сусідів, мабуть, залив воду в лічильник. Склав «акт порушення». Я ще здивувався, в чому порушення – але він запевнив, що то просто така форма акту, що йдеться не про наше порушення, а про порушення в роботі лічильника. Мій примірник акту мені не надали – обидва примірники опломбували разом з лічильником, який ми самі й доставили у сервісну службу. На підставі цього акту нас викликали на комісію. Там наші пояснення ніхто на слухав, а тільки повідомили, що на нас накладається штраф 8444 грн за крадіжку газу! І суму цю потрібно внести упродовж трьох днів, інакше газ відріжуть.

У нас з дружиною через цей стрес (адже майже 8,5 тисяч гривень – це моя піврічна пенсія, і то якби я не їв, не пив, а тільки на штраф відкладав!) піднявся тиск, ми зверталися до лікарів… Того ж дня я написав листа до «Чернівцігазу» з вимогою пояснень: який може бути штраф за «крадіжку газу», якщо ми самі виявили несправність лічильника і звернулися з цим до газовиків!

З’ясувалося, у нас з сусідами спільна газова труба. Сусідка справді міняла газову колонку, і в результаті непрофесійної роботи майстрів сталася історія з лічильником. Тож я повідомив газовикам, що штраф платити не буду. У відповідь вони на мене подали до суду. На першому судовому засіданні на мої аргументи представник газовиків заявив, що багато хто дітьми присягається, що не краде газ, а насправді – краде… Тож одразу після першого засідання суду, аби довести свою правоту, я поїхав до сервісної служби з’ясувати, де ж моя заява про несправність лічильника. Там відповіли, що її… немає! Коли я запитав, чи є запис про мою заяву в журналі реєстрації – відповіли, що вони такого журналу не ведуть! Як це можливо, адже люди звертаються із заявами щодня і це є документ, а не просто папірець! Тим часом, виникає питання: на підставі чого вони відправили до мене 25 жовтня бригаду перевіряти несправність лічильника? Газовики запевняють, що це їхній контролер виявив несправність.

Поки триває суд і рішення не прийняте, газовики не мають права відключати газ від мого помешкання. Тим не менш, 30 січня до нашого дому прибула бригада саме з цією метою. Я не дозволив це зробити, але чи зможу я відстояти свої права наступного їхнього приїзду?

Зрештою, якщо суд таки прийме рішення про те, що штраф нарахований справедливо, то принаймні я хотів би зрозуміти, яким чином сума штрафу виходить аж така велика. З цим і звернувся до газовиків. Відповідь була просто розкішна: мовляв, згідно з нашими внутрішніми документами ми не зобов’язані це розшифровувати і деталізувати. Чи не верх цинізму? Внутрішні документи вищі за наші закони?

Спробував я розібратися з цими цифрами сам. Виявляється, міркування газовиків такі: «крадіжкою газу» вони вважають весь період від останньої перевірки лічильника їхніми контролерами до часу виявлення його несправності. Востаннє наш лічильник перевіряли в серпні. Тож від серпня до 25 жовтня я газ нібито «крав». Далі за цей період нараховується об’єм начебто спожитого газу згідно з нормами для помешкань без лічильника: залежно від площі опалюваного приміщення і кількості прописаних осіб. І тут нас надурили: у газовиків позначено, що наша площа становить 138 кв. м, а не 115, як є насправді і що відповідає нашому технічному паспорту. Також у них записано, що в нас прописано троє людей, хоча насправді – лише двоє. На моє зауваження про розбіжності їхніх даних і реальних, відповідають, що це моє недопрацювання, бо я не переконався у тому, що вони мають правильні дані! А ще нарахування «начебто спожитого» здійснюють за нормами… опалювального періоду, хоча ні серпень, ні вересень такими не є!

Більше того, ніхто не враховує, що у попередні місяці я заощаджував газ – через те, що місяці були теплі. І згідно з правилами отримування субсидій, зекономлене переноситься на наступні місяці в межах півріччя. Тож станом на 30 вересня я мав переплату на понад 4800 гривень, а після проведення звірки я мав залишок на понад 2 тис. грн – і їх мені списали. Це ж мої заощаджені кошти!

Тепер я вивчаю питання оплати газопостачання фізичним особам-користувачам. Спочатку думав, що ці документи писали якісь абсолютно непідготовлені люди, а потім зрозумів: усе прописано саме так, як треба постачальникам. Там розроблена ціла схема. ПАТ «Чернівцігаз» продає газ оптом – дочірньому підприємству «Чернівцігаззбут». Уже «Чернівцігаззбут» продає його вроздріб споживачам. З «Чернівцігаззбутом» я розраховуюся вчасно в повному обсязі, тож у нього до мене претензій немає. Натомість претензії є у ПАТ «Чернівцігаз», у якого їх не може бути апріорі: адже якщо я розрахувався з роздрібним продавцем, то які можуть бути недорахування в оптовика – «Чернівцігазу»? Тим паче, що з ПАТ у мене немає жодних стосунків і угод! З повагою, Ілля БОРДЕНЮК».

 

Від редакції: Хочемо нагадати, що монополісти-газовики доставляють свою продукцію споживачам на Рогізну (де мешкає пан Ілля Борденюк) мережами, до прокладення яких газовики не доклалися жодною копійкою. Мережі від початку до кінця збудовані руками і коштами садгірчан. І передані (добровільно-примусово, звісно ж) на баланс газовикам. Тоді газовики обіцяли належно утримувати ці мережі, а не «доблесно виявляти» примарні порушення, які насправді виявляють самі споживачі, і не встановлювати за це зі стелі, керуючись внутрішніми документами, захмарні штрафні санкції.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *